اخباراهل سنت

در جلسه حمایتی از مولانا عبدالغفار نقشبندی چه گذشت؟

شبکه کلمه / شامگاه دیروز، مسجد جامع “قاسمی” راسک محل برگزاری جلسه‌‌ای حمایتی از مولانا عبدالغفار نقشبندی بود.

این جلسه با حضور امام جمعه موقت راسک و دیگر روحانیون شهرهای راسک، سرباز، آشار و همچنین صدها نفر از ساکنان این مناطق برگزار شد.

این نشست پس از آن صورت می‌گیرد که آقای نقشبندی توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار گردیده است.

در این جلسه مولانا فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه شهرستان راسک، مولانا حافظ عبدالله ملازئی، مدیر حوزه علمیه منبع العلوم کوه‌ون و مولانا حافظ عبدالغفار نقشبندی سخنرانی کردند.

همچنین در خلال این جلسه، بیانیه حمایت از مولانا نقشبندی توسط مولانا مراد اسکندری قرائت گردید. طی این بیانیه، از حکومت خواسته شد تا حکم احضار آقای نقشبندی لغو گردد.

طبق ویدئویی که از سخنرانی مولانا عبدالغفار نقشبندی در جلسه شب گذشته با مردم راسک و سرباز منتشر شده او در واکنش به احضار شدنش به دادگاه ویژه روحانیت می‌گوید: “غیر از کلمه حق بر زبانم چیزی جاری نشده، کلماتی که بر زبانم آوردم کلمات حقی بودند و تا آخرین لحظه عمرم بر مواضعم قاطعانه ایستاده‌ام.”

او همچنین گفته است: “من نه از زندان ترسی دارم و نه از شهادت هراسی دارم”.

مولانا عبدالغفار نقشبندی اولین فردی بود که خبر “تجاوز فرمانده انتظامی چابهار” به دختری ۱۵ساله را تایید کرده بود. او در جریان خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی نیز حمایت خود را از خواسته‌های معترضان اعلام کرد.

نقشبندی همچنین یکی از افرادی بود که با انتشار ویدویی به همراه سایر روحانیون منطقه “سرباز بزرگ”، خواستار برگزاری رفراندومی آزاد برای تعیین آینده جمهوری اسلامی شده بود.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی از امام جمعه موقت راسک خواسته‌اند تا در روز دوشنبه ۲۰ آذر، خود را به دادگاه ویژه روحانیت معرفی کند.

دکمه بازگشت به بالا