اخباراهل سنت

مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته گذشته

چهارشنبه، ۲۳ آذر ۱۴۰۱/ به گزارش شبکه جهانی کلمه، مهمترین رویدادهای بلوچستان در هفته ی گذشته بدین قرار است:

مولانا عبدالحمید، امام‌جمعه زاهدان در محکومیت اعدام‌های اخیر در توئیتی نوشت: «اعدام بی‌رویه و سرکوب، نتیجه‌ای جز ناراضگی پروردگار، نفرت عمومی و شعله‌ور شدن آتش خشم ملت ندارد.»

 روحانیون راسک، سرباز و آشار با انتشار بیانیه ای در خصوص احضار مولانا عبدالغفار نقشبندی به دادگاه ویژه روحانیت مشهد واکنش نشان دادند.

مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه مسجد امام حسین خاش و استاد حدیث حوزه علمیه مدینة‌العلوم این شهر توسط افراد ناشناس ترور شد.

نیروهای اداره اطلاعات در چابهار، مولوی عبدالرئوف دشتی امام جمعه موقت جکیگور را پس از بازداشت ساعت ها مورد بازجویی قرار داده و آزاد کردند.

یکی از مجروحین جمعه خونین زاهدان بنام “حبیب الله یعقوبی نجیب” که با تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شده بود، پس از تحمل ۷۵ روز جراحت، جان باخت.

هویت یک بانوی جانباخته در مصلای مکی در جمعه خونین زاهدان احراز شد؛ هویت این شهروند زن «زلیخا ترزی»، ۸۸ ساله، فرزند گل محمد احراز شده است.

ماموران اداره اطلاعات ایرانشهر، یک روحانی بلوچ بنام مولوی “جعفر بلوچ لاشاری” را به این سازمان امنیتی نظامی احضار کردند.

بنابر گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل در مورد کودکانی که توسط رژیم کشته شدند: «۶۰ درصد کودکانی که کشته شده‌اند در کردستان و بلوچستان به‌قتل رسیدند»

جمعی از زنان فعال در حوزه اجتماعی و زنان در بلوچستان با خانواده برخی شهدای جمعه خونین زاهدان دیدار کردند.

علمای شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، دَلگان، لاشار، فَنُّوج و مناطق بزمان و جُلگه، با برگزاری نشست و صدور بیانیه‌ای مشترک، به اتفاقات و اعتراضات اخیر در کشور واکنش نشان دادند.

یک شهروند بلوچ بنام “عاصف ملازهی” بر اثر تزریق آمپول توسط پزشک در درمانگاه اَنزا از توابع شهرستان سرباز، جان خود را از دست داد.

“ابراهیم کوچکزایی”، فرمانده نیروی انتظامی چابهار که به یک دختر پانزده ساله تجاوز کرده بود توسط آمریکا تحریم شد.

سرعت گرفتن اعدام شهروندان بلوچ؛ چندین شهروند بلوچ در زندان های مختلف کشور اعدام شدند.

دکمه بازگشت به بالا