اخباراهل سنت

درخواست ها برای بازگرداندن مولانا گرگیج به امامت جمعه آزادشهر

شبکه کلمه / شهروندان و علما در بلوچستان، گلستان و کردستان بعد از گذشت یک سال از برکناری مولانا محمدحسین گرگیج از امامت جمعه آزادشهر خواستار بازگشت ایشان به شهر “آزاد شهر” هستند.

در همین حال، کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان با انتقاد از عزل مولانا گرگیج از امامت جمعه آزادشهر نوشته است: فردا که حکم غیر دینی و غیر قانونی عزل یک ساله‌ی جناب مولانا محمد حسین گرگیج از امامت جمعه آزادشهر پایان می یابد، اینجانب از ایشان می خواهم بار دیگر این وظیفه دینی را عهده دار شده و مردم آنجا را خوشحال و مستفید نمایند.

مولانا گرگیج نیز در واکنش به عزل یکساله خود از امامت جمعه آزادشهر، با تاکید بر اینکه عزل او به علت دفاع از ساحت خلیفه دوم عمر ابن خطاب بوده، گفته است:” خواسته بنده این بود به آن‎حضرت توهین نکنید و در آن سخنرانی، یک چالش علمی مطرح کردم اما دوستان بجای پاسخ منطقی و علمی، بنده را از امامت جمعه آزادشهر برکنار کردند.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های مردمی پیرامون بازگشت ایشان به نمازجمعه آزادشهر گفت: به خاطر حضورم در نمازجمعه آزادشهر، نمی‌خواهم درگیری و خون‌ریزی صورت گیرد؛ حکومت باید به خواسته مردم در این زمینه توجه کند و صدای آنان را بشنود زیرا اگر صدای مردم را نشنیدیم عملکرد ما دیکتاتوری محسوب می شود.

مولانا گرگیج از سویی دیگر با حمایت از مردم انقلابی، خواهان آزادی معترضان و روحانیون اهل سنت بازداشت شده و افزود:” ماموستایانی که در کردستان احضار و بازداشت شدند باید آزاد شوند، متأسفانه هنگام بازداشت یک عالم سرشناس اهل سنت در جوانرود، دست همسر وی شکسته می شود”.

وی در ادامه با اشاره به صدور احکام “محاربه و افساد فی الارض” برای معترضین با نادرست دانستن این احکام، گفت: نباید مخالفان خود را محارب بدانیم، پیامبر و خلفای راشدین، برای منافقین و مخالفین خود حکم محاربه صادر نکردند و آنان اعدام نشدند؛ هرکسی نمی تواند مخالف خود را محارب اعلام کند.

دکمه بازگشت به بالا