اخبارسیاسی

حساسیت مردم نسبت به ماجرای خدانور لجه‌ای؛ مادر خدانور به آرامی بر روی زمین در ماتم فرزندانش نشسته است!

شبکه کلمه / به تازگی ویدیویی از مادر خدا نور لجه ای در صفحات مجازی پربیننده شده است که نشان دهنده حساسیت مردم نسبت به ماجرای خدانور لجه‌ای است. در این ویدیو صنوبر، مادر خدانور به آرامی بر روی زمین در ماتم فرزندانش نشسته است برای بسیاری یادآور فاجعه ای است که جمهوری اسلامی بر سر فرزندان این سرزمین آورده است.

در روز جمعه ۸ مهرماه که به جمعه خونین زاهدان شهرت یافت، خدانور لجه‌ای در اثر شلیک نیروهای جمهوری اسلامی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان و عدم رسیدگی پزشکی به موقع دهم مهرماه ‌جان باخت، لجه‌ای هشت خواهر داشت که یکی از آن‌ها در ۲۱ سالگی به‌دنبال کشته شدن او درگذشت.

تصویری از لجه‌ای در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشت. در این تصویر او به صورتی غیر انسانی به یک میله پرچم بسته شده بود و لیوانی آب در برابرش قرار داشت.

در واکنش به این تصاویر دادستان زاهدان به جای دلجویی از خانواده لجه‌ای ادعا کرد که او «سابقه ۱۶ فقره سرقت مسلحانه داشته» است. از آنجا که طبق قوانین ایران حتی یکبار سرقت مسلحانه ده‌ها سال زندان به همراه خواهد داشت این ادعا از سوی کاربران فضای مجازی پذیرفته نشد.

بنابر گفته نزدیکان وی، لجه‌ای به علت درگیری با فرزند یک بسیجی بازداشت شد و با رشوه خانوادهٔ آن بسیجی به مأموران آگاهی، توسط مأموران انتظامی از ساعت دو شب تا هفت صبح به میله پرچم بسته شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفت و تصویر دست‌بسته او نیز برای تحقیر منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا