اخباراهل سنت

مولانا گرگیج: نگاه ما نسبت به مسایل کشور، فراقومی و فرامذهبی است

شبکه کلمه/ مولانا گرگیج با اشاره به دستورات دین اسلامی در شهرستان گالیکش گفت: نباید اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان، پزشکان و علما و تمام کسانی که وجودشان برای جامعه مفید است به دادگاه‎های ویژه احضار شوند و بازداشت چنین افراد مؤثری، تنفر در جامعه را برانگیخته ترمی‎کند.

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به «مشکلات معیشتی مردم» مردم دیگر قدرت خرید ندارند، ارزش پول ملی به نقطه ای رسیده است که نمی‌شود آن را جزو پول‎ها برشمرد.”

وی همچنین درباره نمازجمعه آزادشهر گفت: از مردم و جوانان به‎خاطر صدور فراخوان‌ها و حمایت از اینجانب برای بازگشت به نمازجمعه آزادشهر تشکر می کنم و با مشورت تصمیم گیری خواهیم کرد.

مولانا گرگیج ادامه داد: ما قصد ایجاد درگیری و اختلاف قومی و مذهبی در منطقه را نداریم؛ نگاه ما نسبت به مسایل کشور، فراقومی و فرامذهبی است و دوست نداریم حتی یک قطره خون از بینی یک انسانی به خاطر این موضوع (بازگشت به آزادشهر) ریخته شود.

مولانا گرگیج در فراز دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از محرومیت زنان افغانستان از فراگیری تحصیلات عالی گفت: مگر اسلام، خواندن و علم آموزی را نهی کرده است که شما ممانعت می کنید؟!

وی از طالبان خواست نباید زنان را از کسب تحصیلات عالی محروم کنند.

دکمه بازگشت به بالا