اخبارحقوق بشر

شعیب میربلوچ زهی همچنان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد!

شبکه کلمه/ شعیب میربلوچ زهی ریگی که در زندان مرکزی زاهدان بسر میبرد، با وجود ابلاغ حکم اعدام به او، همچنان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد.

برپایه نوشته وبسایت کمپین فعالین بلوچ، با وجود اعلام حکم اعدام “شعیب میربلوچ زهی ریگی” در زندان مرکزی زاهدان، وی همچنان تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دارد.

روز پنج شنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۱، خانواده شعیب موفق به ملاقات با وی شده اند، شعیب در این ملاقات گفته که در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان تحت فشار قرار دارد و تحت شکنجه های سخت و طاقت فرساست.

شعیب میربلوچ زهی متولد ۱۸ بهمن ماه ۸۲ فرزند شریف و اهل زاهدان است که در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ که به قصد خرید دارو رفته بود توسط ماموران نظامی در خیابان مدنی زاهدان بازداشت شده است.

گفتنی است، دادگاه شعیب بدون وکیل و عدم اطلاع به خانواده اش برگزار شده است. دادگاه به خانواده شعیب ۲۰ روز فرصت داده تا نسبت به حکم صادره اعتراض کنند.

لازم به ذکر است پس از تجمعات مسالمت آمیز شهروندان بلوچ‌ نسبت به تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به کودک دختر “ماهو بلوچ” در زاهدان، بیش از صدها معترض بلوچ با گلوله‌های جنگی در جمعه خونین زاهدان و خاش کشته و بالغ بر ۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند. همچنین از زمان آغاز اعتراضات تاکنون، صدها شهروند بلوچ بازداشت شده‌ و برای بسیاری از آن‌ها احکام سنگین صادر و بعضاً اجرا شده است.

دکمه بازگشت به بالا