اخبارسیاسی

گزارشی از رویدادهای امروز و دیروز مرتبط با خیزش انقلابی؛ از مراسم چهلم کیان پیرفلک تا آتش زدن بنر «قاسم سلیمانی»

شبکه کلمه/ تعدادی از شهرهای کشور، امروز شاهد مراسم های گرامیداشت جانباختگان راه آزادی انقلاب مردمی ایران بود.

در همین حال گزارش شده که مراسم چهلم کیان پیرفلک کودک ۱۰ ساله‌ای که با شلیک نیروهای امنیتی در شهر ایذه کشته شد با حضور گسترده مردم و سردادن شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار شد.

مردم در این مراسم همچنین شعار می دادند: «از ایذه تا کردستان، جانم فدای ایران»، «‌چه با حجاب چه بی‌حجاب می‌ریم به سمت انقلاب».

امروز سقز نیز صحنه تجمع مردم بود. شهروندان در مراسم چهلم دانیال پابندی شعار دادند: کُرد بلوچ آذری، آزادی برابری.

در صد و یکمین روز از جنبش انقلابی مهسا، مراسم چهلم آرام حبیبی در سنندج نیز برگزار شد. در جریان این مراسم، معترضان یکصدا شعار می داند: شهید نمی‌میرد! قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان.

امروز دوشنبه پنجم دی ماه، مراسم چهلم حامد ملایی در شهر دشتی نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد. حاضران در این مراسم از جمله شعار دادند: «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه» و «این آخرین پیامه هدف کل نظامه».

از سویی دیگر، دیروز و همزمان با اعتراضات ضدحکومتی و خیابانی در شهرهای مهاباد، بوکان و آمل، برخی نقاط تهران شاهد سردادن شعارهای شبانه معترضان بود.

معترضان، شامگاه دیروز، در برخی خیابان‌های شهرستان بوکان از جمله بلوار ساحلی، با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان علیه رهبر جمهوری اسلامی شعار سر دادند.
شهروندان معترض در بوکان همچنین بعد از شرکت در مراسم چهلم کشته‌شدگان اعتراضات جاری در ایران توسط نیروهای امنیتی در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند.
معترضان در محله پونک تهران از بالکن‌ها و پشت‌بام خانه‌های خود شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

بنر «قاسم سلیمانی»، فرمانده کشته‌شده نیروی قدس سپاه پاسداران، شامگاه یک‌شنبه توسط معترضان اصفهانی به آتش کشیده شد.

دکمه بازگشت به بالا