اخبارسیاسی

قدیانی: خامنه‌ای، مصداق تمام و کمال «مفسد فی‌الارض و محارب» است

شبکه کلمه/ ابوالفضل قدیانی، از چهره‌های سیاسی منتقد حکومت ایران معتقد است که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را «بزرگ‌ترین دشمن ملت ایران» و مصداق تمام و کمال «مفسد فی‌الارض و محارب» نامید و گفت مطمئن باشید این حکومت رفتنی است.

این فعال سیاسی ساکن ایران می گوید: «هیچ کدام از معترضانی که تحت عنوان محارب یا مفسد فی‌الارض محاکمه شده‌اند، به‌هیچ وجه مصداق این مفاهیم نیستند. ولو اینکه از خود دفاع کرده باشند. مامور تهاجم کرده و او از خود دفاع کرده است. اجازه نداده مامور او را بکشد. چطور ممکن است این محارب باشد؟».

او تاکید می‌کند: «خوشحالم که مردم این مسئله را فهمیده‌اند که منشاء تمام این مصیبت‌ها خود شخص علی خامنه‌ای است.»

آقای قدیانی در سخنانی که به تازگی فیلمبرداری شده، می‌گوید حکومت با تلاش برای ایجاد رعب و وحشت می‌خواهد هم مردم را بترساند، هم به «طرفداران خود که در حال ریزش هستند»، روحیه بدهد. اما او تاکید می‌کند همانطور که در نامه قبلی خود هم گفته «مردم با این اقدام‌ها خشمگین‌تر و در سرنگون‌کردن نظام و علی خامنه‌ای مصمم‌تر خواهند شد.»

ابوالفضل قدیانی اعتقاد دارد اصلاحات یا گفت‌وگو با حکومت بی‌فایده است. او در بخشی از صحبت‌هایش «بر اساس شنیده‌ها» می‌گوید: «شنیدم بعضی از این نوکرهای علی خامنه‌ای، همین‌هایی که ۴۰ سال در خدمتش هستند و برایش هزار جور آدم می‌کشند،‌ هم می‌گیرند هم می‌بندند هم زندانی می‌کنند، رفتند گفته‌اند ‘ما باید یک خرده کوتاه بیاییم’ و [خامنه‌ای] زده تو دهن‌شان.»

ابوالفضل قدیانی اعتقاد دارد که جوانان بی‌باک و شجاع با تجربه ۴۳ ساله‌ای که از خانواده ناراضی خود فرا گرفته‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاحات بی‌نتیجه است: «چاره‌ای جز رفتن این نظام نیست و راه دیگری هم جز خیابان نیست.»

آقای قدیانی استدلال می‌کند که اگر در این ۴۳ سال گفت‌وگو اثر داشت باید جایی اثرش را نشان می‌داد، نه اینکه حکومت در مقابل خواسته مردم عقب ننشیند.

دکمه بازگشت به بالا