اخباراهل سنت

احضار شماری از علمای اهل سنت تایباد پس از بیانیه حمایتی از خیزش مردم ایران

به گزارش شبکه کلمه، تعدادی از علمای اهل سنت تایباد از روز دوشنبه، ۶ دی ۱۴۰۱) تاکنون، توسط نیروهای امنیتی احضار شده اند.

علت این احضارها، بیانیه حمایتی از مطالبات و خیزش مردم عنوان شده است.

یک منبع آگاه در ایران به خبرنگار شبکه کلمه گفته است که براساس آخرین گزارش ها، مولانا داوودی از مدرسین حوزه علمیه، مولانا ابوبکر تایبادی و مولانا عبدالکریم علیبایی از مدرسین حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد از جمله علمای اهل سنت بودند که در چند روز اخیر به اداره اطلاعات مشهد احضار شدند.

این خبر در حالیست که مولوی عبدالناصر قادری، یکی از علمای اهل‌سنت شهرستان تایباد نیز که توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شده بود، روز گذشته (سه‌شنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۱) پس از حضور در محل احضارشده، بازداشت شد.

منابع آگاه، قرائت بیانیۀ اخیر شورای علمای اهل‌سنت شهرستان تایباد توسط این مولوی در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران، دلیل این بازداشت عنوان کرده‌اند.

لازم به اشاره است که شورای علمای اهل‌سنت شهرستان تایباد، روز جمعه (۲ دی‌ماه ۱۴۰۱) با صدور بیانیه‌ای پیرامون خیزش انقلابی مردمی اخیر ایران ، ضمن برشمردن برخی از دلایل این «اعتراضات و اعتصابات»، به بیان مطالبات و خواسته‌های قانونی خود پرداخت.

شورای مذکور، در این بیانیه همچنین حمایت خود را از «مواضع به‌حق، خردمندانه و دلسوزانه مولانا عبدالحمید» اعلام کرده و هرگونه «خشونت و برخورد غیرقانونی» علیه معترضان را «مردود» دانست.

دکمه بازگشت به بالا