اخباراهل سنتحقوق بشر

حاکم شرع مردمی کردستان، حکم زندان برای اسلام شناس فرهیخته ایرانی را محکوم کرد

شبکه کلمه / استاد کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان، با انتشار بیانیه ای، حکم زندان‌ِ برای استاد مصطفی حسینی طباطبایی دانشمند و اسلام شناس برجسته ایرانی را محکوم کرد.

به گفته این بیانیه، نظام و حاکمیّتی که با شعار دینی و وعده‌ی پیاده کردن قوانین آزادیبخش اسلام در کشورمان بنیانگذاری شد، امروز با قوانین و مقرّراتِ استبدادی و غیر دینی و غالباً ضدّ اسلامی اداره می‌شود!!؟

متن کامل بیانیه مذکور بدین قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر صدور حکم ۸ سال زندان برای دانشمند و اسلام همه‌ی کسانیکه استاد طباطبایی و همراهان او را می‌شناسند، گواهی می‌دهند این استاد فرزانه ده‌ها سال است به تبلیغ و تبیین اسلام و تفسیر قرآن و سیره‌ی صحیح پیامبر بزرگوار مشغول است. هیچگونه فعالیت سیاسیِ قولی و عملی نداشته‌است.

این دانشمند آگاه و آشنا به دین اسلام، در مسیر تبیین توحید و یگانگی الله و نیز مبارزه‌ی قوی و موفق با خدا ناباوران، شخصیتی کم نظیر بوده است. بدین‌جهت همواره خداناباوران او را سدّ و مانعی بزرگ در برابر خود دانسته و طبعاً شدیداً با وی خصومت ورزیده‌اند. تا جاییکه باور عمومی بر این است که جز اینان کسی با استاد طباطبایی دشمنی ندارد.

همه می‌دانیم نه در مقررات دین اسلام و نه در قانون اساسی ایران برای انتخاب و بیان عقیده و باور مجازات در نظر گرفته نشده است .بلکه برعکس در قرآن آیات ۱۱۱ البقره، ۲۴ انبیاء، ۶۴ نمل و ۷۵ قصص به مخالفان دین گفته شده: «هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ»: دلایلتان را بیاورید و بیان کنید و سخن بگویید. در هیچ جای قرآن و سنّتِ پیام آور رحمت ، منعی برای ابراز باورها و عقاید مخالفین وجود ندارد و مجازاتی برای آن در نظر گرفته نشده است.
تعیین و إعمال مجازات برای بیان عقیده و فکر، منطقِ طواغیت و دیکتاتورها و رهبران کفر و دشمنانِ پیامبران بوده است.

در مورد پاسخ نمرودیانِ مخالفِ ابراهیم در سوره‌ی عنکبوت آیه‌ی ۲۴ می‌فرماید:
«فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُوا اقْتُلُوهُ أَوْ حَرِّقُوهُ…» پاسخ قوم ابراهیم به دعوت و بیانات او این بود: او را بکشید یا بسوزانید.

و زمانیکه ساحرانِ فرعون تغییر عقیده دادند و دینی جدید را انتخاب کردند وگفتند «آمَنّا بِرَبِّ العالَمین» فرعون بە جای شنیدن دلیل آنان، تهدیدشان کرد و گفت: «لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُم مِّنْ خِلَافٍ ثُمَّ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ» دست و پاهایتان را در جهت خلاف یکدیگر قطع می‌کنم و همه‌ی شما را دار می‌زنم،(آیات ١٢٤ اعراف، ٧١ طه،٤٩ شعراء) می‌بینیم در ادیان آسمانی و علی‌الخصوص دین اسلام، مخالفتی با آزادی بیان و انتخاب عقیده وجود ندارد.

این روشِ برخورد، و سلب آزادی بیان و انتخاب فکر و عقیده، منطق نمرودیان و فرعونیان می‌باشد.

آنچه بیان شد صریح آیات قرآن است، پس نباید هیچ مسلمانی از آن ناراحت و بدان معترض باشد.

اما تاسف به خاطر اینکه، نظام و حاکمیّتی که با شعار دینی و وعده‌ی پیاده کردن قوانین آزادیبخش اسلام در کشورمان بنیانگذاری شد، امروز با قوانین و مقرّراتِ استبدادی و غیر دینی و غالباً ضدّ اسلامی اداره می‌شود!!؟

در پایان از مسئولین عالی کشور بویژه مسئولین قوه قضاییه می‌خواهم با به بند کشیدن یک شخصیت اسلام شناسِ مطرح در دنیای اسلام، با ۸۷ سال عمر، خود و نظام و اسلام در ایران را بیش از این زیر سؤال نبرند.

حاکم شرع مردمی کوردستان
حسن امینی

۱۴۰۱/۱۰/۱۲

دکمه بازگشت به بالا