اخباراهل سنتسیاسی

واکنش مولانا عبدالحمید به دستگیری فله ای جوانان بلوچ: بسیاری خود را «حزب‌الله» می‌نامند، ولی حزب‌الله نیستند

به گزارش شبکه کلمه، مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به بازداشت گسترده شهروندان و جوانان بلوچ در زاهدان گفت: تعدادی زیادی از جوانان شهر زاهدان دیروز به صورت فله‌ای از کوچه‌ها و خیابان‌ها بازداشت شده‌اند. دعا کنید الله به این جوانان استقامت نصیب کند و هرچه زودتر آزاد شوند.”

این واکنش در حالیست که صدها تن از شهروندان بلوچ در روزهای اخیر توسط نیروهای لباس شخصی و سرکوبگر در زاهدان بازداشت شدند.

به گفته کارشناسان آگاه، این اقدامات ایذایی پس از روی کار آمدن “محمد کرمی” فرمانده سابق قرارگاه قدس سپاه به عنوان استاندار در سیستان و بلوچستان، افزایش پیدا کرده است؛ وی در تلاش است که جو رعب ووحشت در این استان را حکمفرما کند.

در همین راستا مولانا عبدالحمید در بخشی دیگر از گفته هایش، اظهار نمود: “کسی که دنبال منافع مادی و دنیوی است، به حق دیگران ظلم می‌کند و مرتکب جرم و جنایت می‌شود، «حزب‌الله» نیست بلکه «حزب‌الشیطان» است. «انصارالله» نیز که به‌معنای «مددکارانِ الله»، یعنی مددکاران دین الله است، کسانی هستند که از خیر و نیکی و صداقت و واقعیت و معروفات طرفداری می‌کنند و دین الهی را با مال و جان نصرت می‌کنند، نه کسانی که دنبال هوی و هوس هستند.”

وی افزود: “حزب‌الله و حزب‌الشیطان از زمان خلقت بشر بوده و هست و تا آخر هم کشمکش بین این دو حزب وجود دارد. ما باید سعی کنیم جزو حزب‌الله واقعی و از طرفداران واقعی دستورات خداوند و دنبال حق و عدالت و درستکاری باشیم و این را در دنیا ترویج کنیم.”

گفتنی است که مولانا عبدالحمید این سخنان را امروز ( پنجشنبه، ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱)، پس از ادای نماز صبح در بین نمازگزاران در مسجد مکی زاهدان بیان کرد.

دکمه بازگشت به بالا