اخبارسیاسی

فعالیت های مشکوک جمهوری اسلامی؛ بازجویی از ۲۴ تبعه ایرانی مظنون به جاسوسی در آلمان!

شبکه کلمه/ برلین خبر داد که از سال ۲۰۱۸ دست‌کم ۹ پرونده مرتبط به فعالیت‌های مشکوک ۲۴ تبعه ایرانی مظنون به جاسوسی برای «حکومت ایران» را مورد بررسی قرار داده است.

? در همین ارتباط، ۴۳ نماینده پارلمان فدرال آلمان در دسامبر سال گذشته در بیانیه‌ای مشترک طی پیشنهادی، گنجاندن سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با هدف محافظت از جان مخالفان ایرانی مقیم آلمان، خواستار شدند.

کلارا بونگر، نماینده حزب چپ‌ آلمان، چند هفته بعد، از دولت این کشور خواست تا در مورد اقدامات امنیتی اتخاذ شده برای محافظت از ایرانیان مقیم آلمان، توضیحاتی بدهد که دولت آلمان، اخیراً به خواسته او پاسخ داده و در این رابطه اطلاع‌رسانی‌ کرده است.

در پاسخ دولت آلمان آمده است که «اپوزیسیون ایران، زیر ذره‌بین نهادهای امنیتی ایران قرار دارد و به همین دلیل دولت آلمان، خطر جاسوسی تهران علیه اپوزیسیون را بسیار جدی می‌گیرد.»

بونگر هنگام طرح این پرسش از دولت آلمان گفت: «به نظر می‌رسد که دولت، سازوکار مناسبی را برای محافظت از اپوزیسیون این کشور در آلمان در برابر حملات نیروهای رژیم (ایران)، برنامه‌ریزی نکرده است».

دولت آلمان در پاسخ به این انتقاد، اعلام کرد که از سال ۲۰۱۸، تحقیقات در مورد ۹ پرونده مرتبط با ۲۴ تبعه ایرانی مظنون به جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا