اخبارسیاسی

پيشنهاد كيهان براى واكنش به اقدام نشریه «‌شارلی ابدو‌»: تنگه هرمز را ببنديم!

به گزارش شبکه کلمه، حسين شريعتمدارى، مدیرمسئول روزنامه كيهان با اشاره به چاپ کاریکاتورهای علی خامنه ای در نشریه فرانسوی «‌شارلی ابدو‌»، خواستار بستن تنگه هرمز شد.

شریعتمداری در یادداشت خود نوشت: تحریم فلان مسئول اروپایی و آمریکایی و یا احضار سفرای آنها به وزارت خارجه در مقایسه با کینه‌توزی‌های بی‌وقفه و پیوسته کشورهای یاد شده نه فقط از توازن لازم برخوردار نیست بلکه ضریب بازدارندگی آن نیز به سختی می‌تواند بالاتر از «‌صفر‌» تلقی شود‌»!

این روزنامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه‌ هرمز را به روی تمامی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی ببندد و دلیلی ندارد که کشورهای متخاصم از تنگه‌‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند.

این سخنان عجیب کیهان در حالیست که وزارت خارجه جمهوری اسلامی به دنبال انتشار کاریکاتورهایی از علی خامنه‌ای در نشریه شارلی‌ابدوی فرانسه سفیر این کشور در تهران را احضار کرد.

گفتنی است که این نشریه مسابقه‌ای برای کشیدن کاریکاتور خامنه‌ای با هشتگ «آخوندها گم شوید» راه‌اندازی کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا