اخباراهل سنت

حمایت جامعه اساتید و کارکنان جامعة الحرمین الشریفین چابهار و اساتید و طلاب حوزه علمیه الصدیق بیرجند از مولانا عبدالحمید

به گزارش شبکه کلمه، جامعه اساتید و کارکنان جامعة الحرمین الشریفین چابهار و اساتید و طلاب حوزه علمیه الصدیق بیرجند با انتشار بیانیه های جداگانه، سخنان جواد لاریجانی علیه مسجد مکی و مولانا عبدالحمید را محکوم کردند.

به گفته بیانیه اساتید و کارکنان جامعة الحرمین چابهار ، تلاش رقت‌بار جواد لاریجانی برای بازگشت به قدرت تاسف‌انگیز است؛ مسجد مکی زاهدان نماد وحدت و همزیستی ملت ایران است.

این بیانیه تاکید نمود: پیشینه دینی و سیاسی مسجد مکی نشان می‌دهد که مرام متولی و همکاران وی هرگز در تضاد با منافع ملی نبوده و اتفاقا خط مسجدمکی در تمام این سال‌ها حقیقت و «عدالت‌طلبی» بوده است.

بیانیه مذکور در پایان نوشت: ما مجموعه اساتید و کارکنان جامعة الحرمین الشریفین چابهار ضمن محکوم کردن چنین اظهاراتی، از قوه قضاییه و دادستانی کشور خواستاریم جلوی چنین عنصرهای تفرقه‌انگیز را گرفته و اجازه ندهند آن‌ها برای پیشبرد اهداف سیاسی خود، مقدس‌ترین مکان و مرجعیت دینی را نشانه بگیرند.

از دیگر سو، اساتید و طلاب حوزه علمیه الصدیق بیرجند نیز سخنان نابخردانه و اهانت‌های جواد لاریجانی را به بزرگان اهل‌سنت شدیدا محکوم نمودند.

این بیانیه با اشاره به هتاکی ها و اهانت های آقای جواد لاریجانی رئیس سابق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران به علماء و بزرگان اهل سنت بویژه شخصیت مولانا عبدالحمیدو مسجد مکی زاهدان (که یکی از بزرگترین مساجد اهل سنت کشور است) ، نوشت: این امر موجب ناراحتی و جریحه دار شدن جامعه اهل سنت کشور و بسیاری از مسلمانان دنیا گردید.

در پایان این بیانیه آمده، از مسئولین ارشد کشور خواهان برخورد قاطع با نامبرده و جلوگیری از تکرار چنین اهانت هایی به جامعه اهل سنت هستیم و حمایت همه جانبه خود را از سخنان حکیمانه و دلسوزانه حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه الله)در راستای تحکیم وحدت و امنیت ملی و اجرای عدالت و رسیدگی به مشکلات ملت ایران را اعلام می داریم.

دکمه بازگشت به بالا