اخبارسیاسی

غلامرضا انصاری: باتلاق اوکراین برای ایران بسیار خطرناک بود؛ فشار از برجام به اوکراین کشیده شد!

شبکه کلمه / غلامرضا انصاری، معاون سابق وزارت امور خارجه ایران گفت: رسانه‌های غربی تبلیغ کردند که ایران هم وارد جنگ اوکراین شده و در حال تهدید امنیت اروپاست. از پهپادهای ما گزارش دادند و در واقع ما را وارد این باتلاق کردند.

به گزارش روزنامه «اطلاعات» وی امروز در نشست «واکاوی روابط دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه» همچنین اظهار داشت: باتلاق بسیار خطرناکی بود، چون از اینجا به بعد فشار از برجام به بحث اوکراین کشیده شد.

انصاری افزود: اولین کسی که در این باتلاق افتاد، خود روس‌ها بودند. چاره دیگری نداشتند، زیرا تهدیدات ناتو برای‌شان خطرناک بود و ناچار به دفاع بودند. بیش از ۹ ماه در آن گرفتارند و الان می‌فهمیم عجب باتلاقی بوده است.

او ادامه داد: ما در سیاست خارجی همیشه اسیر برداشت‌های خودمان از رفتار دیگران بوده‌ایم. برداشت ما در ایران این بوده است که روسیه با آمریکا مبارزه می‌کند. درحالی‌که هیچ روسی تصور نمی‌کند روسیه هموزن آمریکاست.

وی در پایان «روشن‌ترین و موفق‌ترین رابطه روسیه با ایران را دوران حکومت پهلوی دوم» دانست و گفت: این حکومت توانست تعادلی بین شرق و همسایه شمالی و غرب ایجاد کند و با این تعادل، توانست بخش عظیمی از صنایع سنگین را وارد ایران کند.

دکمه بازگشت به بالا