اخبارسیاسی

علیرضا اکبری، از مقام‌های امنیتی سابق حکومت ایران، به اعدام محکوم شد

شبکه کلمه / خبرگزاری میزان، از صدور حکم اعدام برای یکی از مقام‌های سابق امنیتی حکومت ایران به نام علیرضا اکبری خبر داد.

در گزارش این خبرگزاری، اتهام علیرضا اکبری جاسوسی برای کشور انگستان عنوان شده است.

در همین حال وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز با انتشار بیانیه‌ای به اطلاعاتی کلی در مورد این پرونده در اختیار افکار عمومی قرار داد.

این وزارتخانه در بیانیه مورد نظر ادعا کرده که اکبری اطلاعات حساس و مهم کشور را در اختیار «سرویس جاسوسی انگلیس» قرار داده است.

با این‌وجود وزارت اطلاعات به محتوای اطلاعاتی که از طریق این مقام امنیتی سابق جمهوری اسلامی در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا قرار گرفته اشاره‌ای نکرد.

پیش از این مریم اکبری، همسر علیرضا اکبری، در روز چهارشنبه به شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی گفت مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی خانواده او را به‌منظور انجام «ملاقات آخر» با این عضو خانواده خود به زندان فراخوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ها، دستگاه‌های امنیتی حکومت ایران علیرضا اکبری، معاون علی شمخانی در دوران تصدی وزارت دفاع، را از «دو یا سه سال قبل» به اتهام جاسوسی برای کشورهای خارجی بازداشت کرده‌اند؛ اتهامی که حالا به احتمال اجرای حکم اعدام این مقام امنیتی سابق جمهوری اسلامی ایران منجر شده است.

همچنین به گفته ی منابع خبری، علیرضا اکبری جدای از روابط نزدیکی که با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی، داشته است جزو افراد نزدیک به علی لاریجانی، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هشتم، نهم و دهم، نیز به‌حساب می‌آید.

علیرضا اکبری در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی بود؛ سال‌هایی که علی لاریجانی، در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور، مسئولیت انجام مذاکرات هسته‌ای میان تهران و اتحادیه اروپا را بر عهده داشت.

دکمه بازگشت به بالا