اخبارسیاسی

اظهارات متناقض معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس سپاه پس از افشای حضور وی در مصلی زاهدان و ممانعت مردم در روز جمعه

شبکه کلمه / وبسایت حال وش در گزارشی درباره حواشی جنجالی در مصلی زاهدان نوشت: پس از افشای خبر و ویدئو حضور سرادر خلیل آبادی معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس سپاه، در مصلی زاهدان در روز جمعه وی نسبت به حضور خود در مکان برگزاری نماز اظهارات متناقضی عنوان کرده است.

سردار خلیل آبادی در گفتگو با رسانه حکومتی وابسته به سپاه بهانه حضور خود و همراهان نظامی اش در مصلی اهل سنت زاهدان را به مناسبت روز پاسدار و اتحاد بین مردم و سپاه عنوان کرده است در حالی که انتظامات و مردم حاضر در مصلی مانع از حضور او در مصلی شدند و در همین مکان مصلی در جمعه خونین ۸ مهرماه بیش از ۱۰۰ تن توسط نیروهای نظامی و سپاه کشته و صدها تن مجروح شدند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس سپاه
سپاه پاسداران که خود یکی از آمرین و عاملین کشتار جمعه های خونین زاهدان و خاش و سرکوب مردم بلوچستان است همه اقدامات سپاه را عین عبادت دانسته و ضمن اذعان به پنج ماه اعتراض مردم تلاش کرده رسانه‌های مردمی را که در واقع صدای ملت بوده اند را زیر سوال ببرد.

خلیل‌آبادی جریان حضور روز جمعه خود در مصلی اهل‌سنت زاهدان را در راستای وحدت عنوان کرده در صورتی که از کشتار مردم در جمعه های خونین زاهدان و خاش و سرکوب و بازداشت های فله ای شهروندان و تجاوز به بازداشتیان زن در بازداشتگاه اطلاعات سپاه که توسط نیروهای تحت الامر خودش صورت گرفته همچنان حمایت کرده و از ایجاد ایست و بازرسی های سفت و سخت در داخل و خارج شهر زاهدان که شهروندان را تفتیش، تحقیر و بازداشت و زندگی آنان را با مشکل روبرو کرده دفاع نموده و این اقدام را برای نظام موثر دانسته است.

سردار خلیل آبادی ممانعت مردم از حضور او در مصلی زاهدان و حمله به یکی از انتظامات را که در حال فیلمبرداری از او بود، را بدخلقی شماری از حاضرین عنوان کرده، این در حالی است که هر جمعه مردم زاهدان و حتی سایر شهرهای بلوچستان با حضور گسترده و هزاران نفری خود در خیابان ها شعار «مرگ بر سپاهی» و « بسیجی سپاهی داعش ما شمایی» سر می دهند.

گفتنی است صبح روز جمعه زمانی که هنوز نمازگزاران برای برگزاری نماز جمعه وارد مصلی نشده بودند معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس سپاه خلیل آبادی به همراه تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران وارد مصلی زاهدان شدند که با ممانعت و واکنش قاطع انتظامات مکی و مردم روبرو و به بیرون مصلی هدایت شدند که حال وش ضمن انتشار ویديو هویت آنان را افشا کرد.

نیروهای سپاه و امنیتی از روز پنج شنبه ۴ اسفند محوطه ورزشگاه امام علی و همینطور ارتفاعات کوه تیراندازی در مجاور مصلی و ساختمان های اطراف را علاوه بر نصب دوربین های«پیشرفته» که مستقیم با هدف تشخیص چهره مردم تنظیم شده اند و با استقرار نیروهای تک تیرانداز و انواع سلاح ها اشغال کرده بودند به طوری که به مولوی عبدالحمید و کاروان همراه ایشان اجازه ورود به داخل ورزشگاه جهت پارک خودروها را ندادند.

دکمه بازگشت به بالا