اخبارسیاسیورزشی

ادعای امیرعبداللهیان: نظر ما و عربستان تکرار بازی سپاهان و الاتحاد است!

شبکه کلمه | به گزارش شبکه کلمه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران ادعا کرد که توافقی بین ایران و عربستان وجود دارد که بازی سپاهان و الاتحاد در زمان مورد توافقی تکرار شود.

این گفته ها در حالیست که دیدار دو تیم الاتحاد عربستان و سپاهان که قرار بود شامگاه دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۲۰:۰۰ به‌وقت ایران در ورزشگاه «نقش‌ جهان» اصفهان برگزار شود، به‌ دلیل نصب پلاکاردهای سیاسی و تندیس قاسم سلیمانی، كه نقض مقررات «فیفا» از سوی میزبان تلقى گرديد، لغو شد.

وی درباره بازی لغو شده سپاهان ایران و الاتحاد عربستان اظهار کرد: درباره اتفاقی که دوشنبه شب بین دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان رخ داد، لازم است این موضوع را توضیح داده و مردم را در جریان قرار دهم که بنده و وزیر خارجه عربستان همان زمان در تماس و ارتباط مستقیم با هم بودیم.

وی افزود: روابط تهران و ریاض در مسیر درست خود پیش می‌رود؛ ما نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به یک اهرم سیاسی در دست هر طرفی شود.

او در بخشی دیگر از گفته هایش خطاب به ای اف سی تصریح کرد: توصیه ما به ای اف سی این است که در خصوص اتفاق رخ داده بر مبنای فنی نظر دهد؛ بین ما و عربستان سعودی این توافق وجود دارد که بازی در زمان مورد توافق بعدی تکرار شود.

این حواشی در حالیست که روز گذشته، علیرضا مرزبان، مربی پیشین سپاهان در گفتگو با شبکه خبری ایران اینترنشنال فاش ساخت که باشگاه سپاهان پس از خواسته AFC برای حذف سردیس قاسم سلیمانی از ورزشگاه نقش جهان، از بیت رهبری استعلام گرفته است و دفتر خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اجازه نداده است سردیس از ورزشگاه حذف شود.

او گفت: «تیم سپاهان پس از فشار AFC تلاش کرده از طریق امام جمعه اصفهان و استاندار، و حتی ارتباط با بیت رهبری‌ سردیس سلیمانی را از ورزشگاه نقش جهان بیرون ببرند.‌ اما همه این ارگان‌ها با این درخواست مخالفت کرده‌اند. ضمن اینکه هیچ کس مسئولیت چنین چیزی را نپذیرفته است.»

آنگونه که مرزبان گفته، «کنفدراسیون فوتبال آسیا روز قبل از بازی، از سپاهان خواسته بوده که این مجسمه را حذف کنند، اما سپاهان تلاش کرده مسئولان برگزاری بازی را در عمل انجام شده بگذارد»، اما در نهایت AFC بازی را لغو کرد.

دکمه بازگشت به بالا