اخبارسیاسی

شورای همکاری خلیج فارس: جابجایی اجباری در غزه، مستلزم مداخله فوری جامعه بین المللی است.

شبکه کلمه| جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار مداخله فوری جامعه بین‌المللی برای دستیابی به آتش بس و جلوگیری از فاجعه انسانی در سرزمین‌های فلسطینی شد.

البدیوی، سیاست اسرائیل نسبت به محروم کردن مردم غزه از نیازهای اولیه زندگی، که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، محکوم کرد.

وی از جامعه بین‌الملل خواست تا برای توقف تجاوز به غزه به سرعت مداخله کنند و برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران تلاش کنند و به سرعت مردم فلسطین را قادر سازند تا از حقوق مشروع خود برای ایجاد کشور خود در اراضی ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی برای دستیابی به صلح و ثبات، استفاده کنند.»

از دیگر سو، ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن هشدار داد که هرگونه اقدام اسرائيل برای تحمیل «آوارگی جدید» به فلسطینی‌ها، منطقه را به ورطه درگیری گسترده‌تر می‌کشاند.

به گفته وی، ممانعت اسرائیل از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و دستور تخلیه به شهروندان آن را «نقض فاحش» قوانین بین‌المللی دانست.

در همین حال گزارش شده که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفته است که حفاظت از غیرنظامیان بسیار مهم است.

این مقام آمریکایی در سخنانی در عربستان سعودی اظهار کرد که در حال کار بر روی ایجاد مناطق امن در غزه و همچنین گذرگاه‌هایی برای کمک‌های بشردوستانه است.

گفتنی است که هنگام ورود او به ریاض، وزارت خارجه عربستان انتقادات شدیدی علیه اسرائیل مطرح کرد.

دکمه بازگشت به بالا