اخبارسیاسی

جزئیات قتل تکان دهنده داریوش مهرجویی و همسرش؛ تهدید به مرگ شده بودند!

شبکه کلمه| رسانه های داخلی ایران اعلام کردند که داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فرد، در ویلای شخصی‌شان در اطراف کرج با ضربات چاقو به قتل رسیدند.

داریوش مهرجویی که متولد آذر ۱۳۱۸ بود از برجسته‌ترین فیلم‌سازان و نویسندگان سینمای ایران شناخته می‌شد.

پلیس گفته که جسد این کارگردان برجسته سینما ساعتی پیش کشف شده است.

حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز، به خبرگزاری ایسنا گفت: «این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند.»

او گفت که دختر آقای مهرجویی این حادثه را به پلیس اطلاع داده بود و اضافه کرد: «تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.»

وی اضافه کرد: «این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.»

وحیده محمدی‌فر، همسر داریوش مهرجویی که خود نویسنده، طراح لباس و دستیار کارگردان بود، چند روز پیش از این جنایت در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشته بود که از سوی شخصی ناشناس تهدید به مرگ می‌شوند.

گفتنی است که داریوش مهرجویی، کارگردان سینما در سال ۱۳۹۳ جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه را از سفیر این کشور در ایران دریافت کرد. از مهم‌ترین آثار او فیلم «گاو»، «آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «سنتوری»،‌ «هامون»، «لیلا» و «پری» بود.

او در داخل ایران نیز جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را دریافت کرده بود.

مهرجویی از هنرمندان معترض به سانسور و تحمیل فضای امنیتی به سینمای ایران بود.

وحیده محمدی‌فر، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و دانش‌آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود. او فعاليت سينمايی خود را از سال ۱۳۷۵ با بازی در فيلم «ليلا» اثر داریوش مهرجویی آغاز کرد.

دکمه بازگشت به بالا