اخباراهل سنتسیاسی

محکومیت تجاوزات رژیم اسرائيل توسط مکتب قرآن کردستان

شبکه کلمه| مکتب قرآن کردستان با انتشار بیانیه ای در مورد جنگ اخیر در فلسطین اشغالی، بمباران بیمارستانی در غزه توسط اسرائیل و قتل عام بیش از هزار تن در آن را محکوم کرد.

متن این بیانیه بدین قرار است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد از گذشت ده روز از شروع جنگ نابرابر میان اسرائیل و حماس که منجر به کشته شدن نزدیک به پنج هزار و زخمی شدن حدود پانزده هزار تن از طرفین گردید، و نیز تخریب و ویرانی شهر غزه بر سر زنان و کودکان و مردم بی‌گناه و غیردخیل در این جنگ، به جای تلاش برای پایان دادن به این جنگ ویرانگر، بر اثر بمباران بیمارستانی در غزه توسط حکومتِ ستمگر اسرائیل حدود هزار نفر زن و کودک و مردمِ زخمی و بیمار در آن بیمارستان، به شهادت رسیده‌اند. راستی با هر دین و عقیده و گرایش فکری و سیاسی می‌توان از این جنایت وحشیانه طرفداری کرد و آن را توجیه نمود؟ آیا امکان دارد کسی باشد با داشتنِ وجدانِ انسانی بخواهد برای این وحشیگری توجیه و تأویل دست و پا کند؟. اکنون موقع راستی‌آزمایی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللیِ مدعیِ طرفداری از حقوق بشر و نیز حکومت‌ها و احزاب و تشکلها و شخصیت‌های عقیدتی و سیاسی با چنین داعیه‌ای می‌باشد که موضعگیری آنها در قبال این جنایت و قتل عام بشری چه خواهد بود؟ از این سوی مدعیانِ دوستی و طرفداری از مردم فلسطین و وادارندگان حماس به افتادن در این دام! چه خواهند کرد؟

دو صد گفته چو نیم کردار نیست.

دوست مشمار آنکه در نعمت زند
لاف یاری و برادر خواندگی
دوست آن باشد که گیرد دست دوست
در پریشان حالی و درماندگی.

مکتب قرآن کردستان ضمن محکوم کردن هر نوع جنگ و خشونتی، و همچنین با محکوم کردن هفتاد و پنج سال اشغالگری رژیم صهیونیستی، این اقدام وحشیانه را نیز شدیداً محکوم کرده و همراه با همه‌ی طرفداران راستینِ حقوق بشر با نگرشِ راستی‌آزمایی، به موضعگیری آن سازمان‌های بین‌المللی،حکومت‌ها، احزاب و تشکّل‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، منتظر خواهیم بود.

شورای مکتب قرآن کردستان

۱۴۰۲/۰۷/۲۷

دکمه بازگشت به بالا