اخباراهل سنت

دادسرای ویژه روحانیت مشهد: مولوی کوهی را بازداشت کردیم!

شبکه کلمه| به گزارش شبکه کلمه، مولوی فضل الرحمن کوهی امروز( یکشنبه، ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲) در مسیر زاهدان- خاش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

خبرگزاری حکومتی “ایرنا” نیز با تایید خبر فوق به نقل از دادسرای ویژه روحانیت مشهد گفته که وی به دلیل اتخاذ مواضع وحدت شکن و همسو با جریانات معاند بازداشت شد.

دادسرای ویژه روحانیت مشهد گفته آقای کوهی با حکم دستگاه قضا به منظور ادامه روند قانونی محکومیت، بازداشت و به مشهد منتقل گردید.

این خبر در حالیست دادگاه ویژه روحانیت مشهد در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲، از طریق تماس تلفنی به نزدیکان مولوی کوهی، خبر از آزادی وی دادند.

در پیوند با این خبر، روز گذشته، مولوی فضل الرحمن کوهی، امام جمعه اهل سنت پشامگ بلوچستان در واکنش به سرکوب شهروندان زاهدانی توسط نیروهای سرکوبگر حکومت، اظهار نمود: «اگر کسی برخورد دیروز‌ِ نیروهای امنیتی زاهدان را با نمازگزاران مسجد مکی در مسیر بازگشت از مصلای زاهدان را ببیند، ظلم اسرائیل بر مردم فلسطین و غزه را فراموش می‌کند. اگر از این حرف بنده می‌رنجید برنجید.»

مولوی کوهی افزود: «قتل عام در غزه و فلسطین به‌خاطر این راه‌اندازی شده‌اند تا مردم از حالات کشور غافل باشند؟ انقلاب کردید تا بعد از چهل و چهار سال اهل‌سنت را قتل بکنید؟»

ایشان در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: «مسئولان کلان! اگر شما تصمیم داشتید و تصویب کردید که بعد از گذشت چهل و چهار سال از انقلاب اهل‌سنت را قتل عام می‌کنیم پس به صراحت بگویید تا ما التماس شما را نکنیم و برای خود کفن بخریم.»

مولوی فضل الرحمن کوهی گفت: «وقتی ما حرف می‌زنیم مجرم هستیم باید به زندان برویم و آنانی که قاتل هستند کسی اسمی از آنها را نمی‌برد. دست بردار باشید وگرنه می‌آید روزی همهٔ علما در پشت تریبون‌ اعلام می‌کنند و مردم خود را به کشتن می‌دهند. هر‌چند ما خواهان این نیستیم ولی نمی‌شود هر روز چشم‌ها را پایین کرد [اصطلاحی بلوچی: نمی شود بی غیرتی را تحمل کرد و در برابر ظلم ساکت بود].»

دکمه بازگشت به بالا