اخبارحقوق بشر

تشدید فشارها بر خانواده آرمیتا گراوند

شبکه کلمه| براساس گزارش های رسیده به شبکه کلمه، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی فشارها را به خانواده‌ی آرمیتا گراوند تشدید کرده اند و به آن ها گفته‌اند که محل خاکسپاری را نیروهای امنیتی تعیین می‌کنند.

از دیگر سو گزارش شده که فضای اطراف بیمارستان فجر به شدت امنیتی است و تعداد زیادی از ماموران امنیتی حضور دارند.

این گزارش در حالیست که ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران امروز از درگذشت آرمیتا گراوند، دانش آموز ۱۷ ساله‌ای خبر داد که نهم مهر در مسیر مدرسه در ایستگاه متروی شهدا از ناحیه سر آسیب دید و در بیمارستان نظامی فجر بستری شد.

به گفته این خبرگزاری، «معالجات گسترده پزشکی» به ثمر ننشسته و او پس از ۲۸ روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت.

فعالان مدنی و حقوق بشر آرمیتا گراوند را قربانی درگیری با پلیس حجاب جمهوری اسلامی می‌دانند. این فعالان، پلیس حجاب در ایران را متهم کردند با ضرب و جرح او، باعث به کما رفتن او شدند.
سه هفته پیش روزنامه گاردین لندن به نقل از «دو شاهد عینی»‌ ضرب و شتم بر سر حجاب او را با یک حجاب‌بان زن در داخل واگن مترو تایید کرد.

روزنامه گاردین در این باره با دو «شاهد» روز حادثه گفتگو کرد که به گفته یکی از آنها آرمیتا به هنگام ورود به واگن مترو با تذکرات یک حجاب‌بان زن روبه‌رو شد و این زن به دلیل آن که آرمیتا روسری نداشت با او مشاجره کرد. به گفته این فرد، «زن چادری فریاد زد که چرا حجاب نداری؟» و آرمیتا در پاسخ گفت: «آیا من به تو می‌گویم چرا چادرت را برنمی‌داری»؟

به گفته این شاهد، درگیری لفظی به خشونت کشیده شد و‌ حجاب‌بان زن، با حمله به آرمیتا او را به شدت هل داد و به گفته یک شاهد دیگر آرمیتا بعد از زمین خوردن «همچنان به هوش بود.»

گفتنی است که مقام‌های رسمی در واکنش به گزارش های کانال های معارض مدعی شدند، حادثه ناشی از «افت فشار» او بوده اما از انتشار آنچه در داخل واگن بر آرمیتا گذشت خودداری کردند.

دکمه بازگشت به بالا