اخباراقتصادی

نامه سرگشاده محمود صادقی به ابراهیم رییسی درباره فساد اخیر در وزارت جهادکشاورزی

شبکه کلمه| محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس در نامه ای به ابراهیم رئیسی نوشته است: افشای فسادهای کلان اخیر در دولت، بار دیگر زنگ خطر را برای سلامت نظام جمهوری اسلامی به صدا درآورد.

این نامه می افزاید: اگرچه کشف پاره ای از این فسادها توسط دستگاه های نظارتی صورت گرفته، اما آنچه جای نگرانی دارد این است که افشا و اعلام مکرر ارقام کلان فساد بدون مقابله ریشه ای با آن، قبح فساد را از بین برده است؛ اگر روزی افشای یک فساد چند میلیونی افکار عمومی را به شدت برمی‌انگیخت، امروزه افشای فساد چند میلیارد دلاری نیز تعجب کسی را بر نمی‌انگیزد!

در بخش دیگری از نامه این فعال سیاسی اصلاح طلب آمده است:
در موسم معرفی وزرا به مجلس اینجانب از طریق خط ارتباطی مستقیمی که دفترتان در اختیارم گذاشته بود با استناد به گزارش سازمان بازرسی (به کلاسه ۱/۱۳۹۹/۰۲۴/۰۰۰۵ ) راجع به فساد چند صد میلیون تومانی رییس یکی از دانشگاهها در دولت دهم که با یکی از گزینه‌های معرفی شده از سوی شما برای وزارت ارتباط مستقیم داشت، هشدار دادم که در گزینش آن شخص به وزارت احتیاط بفرمایید. اما متاسفانه نه تنها نسبت آن حساسیتی نشان ندادید، بلکه حتی پس از استقرار دولت کسی که طبق آن گزارش مباشر آن فساد بود، بار دیگر به ریاست همان دانشگاه گماشته شد. شاید ریخته شدن قبح فساد، موجب بی اهمیت تلقی کردن آن درجه از فساد بوده است. یا شاید برخلاف آنچه جنابعالی بارها بر ضرورت آن تأکید کرده اید، یعنی سیاسی نکردن مبارزه با فساد، نگاه سیاسی مجموعه شما به فساد مانع توجه به هشدار اینجانب شد.

دکمه بازگشت به بالا