اخباراهل سنت

محکومیت هجوم نیروهای امنیتی به دو مدرسه دینی از سوی جامعه مدرسین دارالعلوم زاهدان

شبکه کلمه| به گزارش شبکه کلمه، جامعۀ مدرسین دارالعلوم زاهدان امروز ( دوشنبه، ۲۰ آذر ماه )۱۴۰۲، با صدور بیانیه‌ای، هجوم نیروهای امنیتی و نظامی به دو مدرسۀ دینی در زاهدان را محکوم کردند.

این بیانیه، اقدام مذکور را «حرمت‌شکنی» و «بر خلاف تدبیر و وحدت» دانست و خواستار «اقدام فوری» مسئولان کشوری برای جلوگیری از فراهم‌آمدن «زمینۀ تنش» در سیستان‌وبلوچستان شد.

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی به بهانۀ «طرد اتباع بیگانه» تمام حریم‌های مقدس را شکسته و وارد مدرسه و مسجد شدند!

بیانیه مذکور می گوید: کشوری که میزبان ۷ میلیون مهاجر افغان است که در تمام عرصه‌ها مشغول کار و تجارت هستند و فعالیت آن عزیزان در آن عرصه‌ها جرم محسوب نمی‌شود، اما چرا حضور فرزندان آنان در حوزه‌های علمیه برای حفظ و یادگیری قرآن مجید و علوم شرعی و اسلامی جرم است؟!

در قسمتی دیگر از این بیانیه نوشته شده که تا کنون بارها با مسئولین ذیربط برای سازوکار جهت تحصیل طلاب مهاجر در مدارس دینی صحبت شده و هر بار قول همکاری داده شده، اما متاسفانه هیچ‌گونه همکاری صورت نگرفته است، این درحالی‌ست که اگر این طلاب بخواهند در حوزه‌های علمیۀ شیعه و یا در جامعةالمصطفی درس بخوانند، بلافاصله برایشان مجوز و اقامت صادر می‌شود و حتی مورد تشویق قرار می‌گیرند، اما اگر بخواهند احکام و مسائل دینی خودشان را در حوزه‌های علمیۀ اهل‌سنت فرابگیرند، با «مشکل قانونی!» مواجه می‌شوند؛ نمی‌دانیم این دوگانگی تا کی ادامه دارد؟

لازم به اشاره است که ساعتی پیش، تارنمای شبکه جهانی کلمه گزارش داد، در ادامه فشارها بر مولانا عبدالحمید، امروز ( دوشنبه، ۲۰ آذر ماه )۱۴۰۲، نیروهای نظامی با یورش به مدرسه دینی مولانا عبدالعزیز در خیابان جام جم زاهدان، ده ها طلبه را بازداشت کردند.

از دیگر سو، نیروهای نظامی به مدرسه دینی ابوذر غفاری کریم آباد زاهدان نیز هجوم برده تعدادی از طلبه ها را بازداشت کردند.

این اقدام به بهانۀ «طرح جمع‌آوری اتباع بیگانه» صورت گرفته است.

به گفته خبرنگار شبکه کلمه، نیروهای نظامی بدون ارائه حکم قضایی به مدارس دینی مذکور در زاهدان یورش بردند و ده ها طلبه را بازداشت و با اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند”.

این خبر در حالیست که پس از جمعه خونین زاهدان وخاش و مواضع مولانا عبدالحمید در حمایت از جنبش انقلابی مهسا، فشارهای نظام بر نزدیکان و هواداران وی افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا