اخباراهل سنت

تهدید نماینده خامنه‌ای نسبت به امامان جمعه اهل سنت برای گرفتن تعهد وفاداری!

شبکه کلمه| کانال “حال وش” که اخبار بلوچستان را پوشش می دهد، اعلام کرد که دفتر نمایندگی علی خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان با تنظیم و ارسال تعهدنامه‌ای برای امامان جمعه اهل سنت استان از آنها خواسته با حضور در جلسات دولتی وفاداری خود را اعلام نمایند یا در غیر این صورت از سمت امامت استعفا داده و عزل گردند.

این گزارش می گوید که تعهدنامه ارسال شده به امامان جمعه استان، علمای اهل سنت را مجبور به اطاعت از دستورات مصطفی محامی، نماینده خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان می‌کند که اگر امامان جمعه به آن عمل نکنند از سمت خود باید استفا داده و عزل خواهند شد.

این نامه گفته که امامان جمعه باید از خدمات جمهوری اسلامی در مراسمات نماز جمعه و دیگر مراسمات حکومتی تعریف و تمجید کنند و در تمام مراسم و همایش های حکومتی نیز شرکت داشته باشند.

این اقدام که علمای اهل سنت بلوچ را مجبور به انجام و تعهد آن می‌کنند، نه تنها نقض حقوق شهروندی بلکه نقض حقوق اهل سنت و حق آزادی بیان و حق آزادی عقیده است که از علما و شهروندان اهل سنت توسط جمهوری اسلامی و نهاد نمایندگی خامنه‌ای سلب می‌شود.

گفتنی است که حق آزادی بیان در ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر قید شده است. از زمان تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۳۲۷، حق آزادی بیان در مجموعه‌ای از معاهدات بین‌المللی و منطقه‌ای نیز تضمین شده است.

در اصل ۲۳‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز آمده، «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و مواخذه قرار داد.»

دکمه بازگشت به بالا