اخباراهل سنت

زانا خوشامن، روحانی اهل سنت جهت تحمل حبس به زندان نقده منتقل شد

شبکه کلمه| منابع حقوق بشری اعلام کردند که ، روز چهارشنبه ٢٢ آذر ماه ١٤٠٢ (١٣ دسامبر ٢٠٢٣)، زانا خوشامن، روحانی اهل سنت و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، جهت تحمل حبس، به زندان نقده منتقل شد.

گفته می شود که انتقال آقای خوشامن به زندان، جهت تحمل دوران محکومیت وی صورت گرفته است.

این روحانی اهل سنت در تاریخ بیست و هشتم مهر ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل شد.

وی اهل پسوه و ساکن شین‌ آباد پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و چندی بعد با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

او در خردادماه امسال، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد از بابت اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به دو سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این روحانی کُرد پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد با ریاست قاضی امیر اوجاقلو به اتهام “عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران” به دو سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه سال جاری رسماً به وی ابلاغ شده بود.

گفتنی است که ماموستا زانا خوشامن پیشتر امام جماعت روستای “یونس لیان” اشنویه، روستای “کهنه قلعه” نقده و روستای “شختان” پیرانشهر و چند سالی در مدرسه علوم دینی صلاح‌الدین ایوبی پیرانشهر مدرس بوده است.

دکمه بازگشت به بالا