اخبارسیاسی

جرئيات دومین حمله آمریکا و بریتانیا به حوثی‌های یمن و هشدار بریتانیا به تهران

شبکه کلمه| نیروهای آمریکایی و بریتانیایی بامداد شنبه حملات جدیدی به مواضع شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی انجام دادند.

در این ارتباط، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، گفت: ناوشکن یو‌اس‌اس کارنی آمریکا با موشک‌های تام‌هاک سایت‌های راداری حوثی‌ها را هدف قرار داده است.

از دیگر سو، حساب کاربری یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نیروهای آمریکایی و بریتانیایی ۷۳ حمله به یمن، شامل صنعا، پایتخت، استان های حدیده، تعز، حجه و سعده انجام دادند.

پس از حملات مذکور، وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه‌ای که روز شنبه، روزنامه بریتانیایی تلگراف منتشر کرد، به رژیم جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «صبر ما و صبر جهان تمام شده است.»

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا اظهار کرد: رژیم جمهوری اسلامی باید به حوثی‌ها و به دیگر گروه‌های نیابتی در خاور میانه بگوید توقف کنند و دست بردارند.»

وی تاکید کرد: «تبهکارانی که برای کشتی‌های بین‌المللی مزاحمت ایجاد می‌کنند را تحمل کرد و نقش مهم رژیم جمهوری اسلامی است که باید ضرورت این موضوع را درک کند و به گروه‌های متعددش در منطقه بگوید هیچ سودی از این کار حاصل نمی‌شود و ادامه مسیر موجب زیان است.»

دکمه بازگشت به بالا