اخبارسیاسی

وزیرخارجه ترکیه: آماده میانجی‌گری میان ایران و پاکستان هستیم

شبکه کلمه| پس از حملات تلافی جویانه پاکستان به خاک ایران، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه امروز (۲۸ دی) در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در «امان» ، خواستار خویشتن‌داری ایران و پاکستان شد.

وی گفته که آنکارا آماده نقش‌افرینی برای کاهش تنش میان ایران و پاکستان است.

«هاکان فیدان» همچنین گفت: «ترکیه از تحولات و تنش رخ داده در منطقه در پی حملات ایران به خاک عراق و پاکستان و متعاقبا حملات پاکستان به برخی نقاط در خاک ایران نگران است و پس از تماس با ایران و پاکستان به این نتیجه رسیده است که دو طرف خواهان افزایش تنش نیستند».

از دیگر سو، چین هم ضمن اعلام آمادگی برای میانجیگری، با بیان این که پاکستان و ایران کشورهای بزرگ منطقه هستند، ابراز امیدواری کرد «اختلافات بین آن‌ها را بتوان از طریق مذاکره و سایر روش‌های مسالمت ‌آمیز حل و فصل کرد».

در این راستا، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه بعد از حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران و تنش در روابط دوجانبه، از دو طرف خواست حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و مسائل را فقط از طریق دیپلماتیک حل کنند.

مسکو در بیانیه خود ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی، گفت امیدوار است ایران و پاکستان به زودی بتوانند اختلافات را با کمک حسن همجواری حل و فصل کنند.

دکمه بازگشت به بالا