اخباراهل سنت

از جزئيات آزادی “مولوی عبدالمجید مرادزهی”، روحانی حامی خیزش مردمی چه می دانید؟

شبکه کلمه| روز گذشته مولوی “عبدالمجید مرادزهی” از زندان آزاد شد، اما براساس اطلاعات رسیده به شبکه کلمه، نیروهای وابسته به حکومت به وی هشدار داده اند که درصورت تکرار مواضع خود، مجددا بازداشت خواهد شد.

شب گذشته شبکه کلمه گزارش داد که مولوی عبدالمجید مرادزهی، مشاور مولانا عبدالحمید واز حاميان خيزش مهسا ، روز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از تحمل یک سال و شش روز حبس از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

پیشتر خانواده مولوی مرادزهی در نامه هایی از بیماری وی خبر داده بودند و از مجامع حقوق بشر درخواست کرده بودند تا جمهوری اسلامی را نسبت به بازداشت وی و عدم اجازه دسترسی به درمان در جایگاه پاسخگویی قرار دهند.

آقای مرادزهی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه۱۴۰۱، در یکی از خیابان های زاهدان توسط نیروهای نظامی بازداشت و یک روز پس از آن به مشهد منتقل شده بود.

وی در طی مدت بازداشتش در سلول های انفرادی اداره اطلاعات تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بود.

مولوی “عبدالمجید مرادزهی”، فعال رسانه‌ای اهل سنت و از نزدیکان مولانا عبدالحمید است ؛ وی مدیریت «انتشارات فاروق اعظم» و «موسسه فرهنگی المرتضی» را نیز بر عهده دارد.

لازم به اشاره است که مولانا عبدالمجید مرادزهی بعد از حادثۀ جمعه خونین زاهدان، در گفتگو با رسانه‌های داخل و خارج از کشور پیرامون این حادثه به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی پرداخته بود.

فعالین مدنی و سیاسی بلوچ معتقد هستند که بازداشت روحانیون و فعالان مدنی و رسانه ای اهل سنت بلوچ و مجموعه کارکنان مسجد مکی زاهدان از سوی نهادهای سرکوبگر امنیتی برای تحت فشار گذاشتن هر چه بیشتر مولانا عبدالحمید جهت خاتمه دادن به خطبه های انتقادی او صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا