اخباراهل سنت

مولانا عبدالحمید با تمجید از مولانا مرادزهی: اگر انسان در راه حق به زندان هم برود اشکالی ندارد

شبکه کلمه| به گزارش شبکه کلمه، مولانا عبدالحمید روز گذشته در مراسم دانش‌آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان نسبت به خبر آزادی مولانا عبدالمجید مرادزهی ابراز خرسندی و اظهارنمود: خوشحالیم که مولانا عبدالمجید، یکی از علمای برجسته که بیش از یک سال در زندان بود و بیماری و کسالت هم داشت، شب گذشته آزاد شده است.

مولانا عبدالحمید ضمن تمجید از مولانا عبدالمجید مرادزهی افزد: اگر انسان در راه حق به زندان هم برود اشکالی ندارد؛ اسلاف و بزرگان ما در گذشته به زندان رفته‌اند. حالا شاید دیگران بگویند این راه، حق نیست، ولی وقتی خودِ شخص تشخیص بدهد و معتقد باشد بر مسیر حق قرار دارد، رفتن به زندان هم اشکالی ندارد.

ایشان در قسمتی دیگر از سخنانش بر لزوم آزادی سایر علمای دربند تاکید نمود و گفت: انتظار ما این است که مولانا فتحی‌محمد نقشبندی و مولانا فضل‌الرحمان کوهی و سایر علما و ماموستایان و همچنین زندانیان سیاسی آزاد بشوند.

مولانا عبدالحمید اضافه کرد، معتقدیم آزادی سیاستمداران مرد و زن به نفع کشور و وحدت است. سیاسیون باید بتوانند حرف خودشان را بزنند و باید با آنها بنشینیم و حرف‌هایشان را بشنویم.

لازم به اشاره است که مولانا عبدالمجید مرادزهی، مشاور مولانا عبدالحمید واز حاميان خيزش مهسا ، روز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ پس از تحمل یک سال و شش روز حبس از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

پیشتر خانواده مولوی مرادزهی در نامه هایی از بیماری وی خبر داده بودند و از مجامع حقوق بشر درخواست کرده بودند تا جمهوری اسلامی را نسبت به بازداشت وی و عدم اجازه دسترسی به درمان در جایگاه پاسخگویی قرار دهند.

آقای مرادزهی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه۱۴۰۱، در یکی از خیابان های زاهدان توسط نیروهای نظامی بازداشت و یک روز پس از آن به مشهد منتقل شده بود.
وی در طی مدت بازداشتش در سلول های انفرادی اداره اطلاعات تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته بود.

دکمه بازگشت به بالا