اخبارایرانتازه‌های سیاسیجهانخاورمیانه

آمریکا عوامل کلیدی یک گروه بحرینی مورد حمایت ایران را تحریم کرد

شبکه کلمه| معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌‌گوید این اقدام که با هماهنگی پادشاهی بحرین انجام شد، تاکیدی است بر تعهد جمعی ما برای برهم زدن تهدیدهای بی‌ثبات‌کننده ایران.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که با هماهنگی پادشاهی بحرین، علیه عوامل کلیدی گروه موسوم به «اَلاَشتر»، مستقر در ایران و تسهیل‌کننده مالی گُردان‌های آن، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اقدام کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و مالی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند دراین‌باره، گفت: «اقدام امروز که با هماهنگی پادشاهی بحرین انجام شد، تاکیدی است بر تعهد جمعی ما برای برهم زدن نیروها و تهدیدهای بی‌ثبات‌کننده ایران، به ویژه آن‌هایی که شرکای ما را در منطقه و در سراسر جهان تهدید می‌کنند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه عضو این گروه شامل عبدالله احمد حسین الدمامی، علی عبدالله احمد ابراهیم الشوفا و حسن احمد راضی حسین سرحان را که عضو گردان‌های الاشتر مقیم ایران خوانده، به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

همچنین عیسی صالح عیسی محمد سلمان که سرمایه‌گذار مالی گردان‌های الاشتر و مقیم ایران معرفی شده، تحریم شده است. آمریکا او را متهم به انتقال پول از طرف ایران برای این گروه در بحرین کرده است.

دکمه بازگشت به بالا