اخبارایرانتازه های اجتماعیتصویری

حامی پتروشیمی میانکاله، عنوان سفیر محیط‌زیست گرفت

شبکه کلمه| فرماندار بهشهر با «ضد انقلاب» خواندن مخالفان پتروشیمی میانکاله، ادعا کرده بود افرادی که مانع اجرای این طرح می‌شوند «دغدغه‌ بیکاری» ندارند.

سازمان حفاظت محیط‌زیست، در مراسمی از علی‌اصغر میرزایی، فرماندار شهرستان بهشهر که پیش‌تر ضمن دفاع سرسختانه از پتروشیمی میانکاله، به مخالفان این طرح تاخته بود، تقدیر کرد.

مقام‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست تحت عنوان «حفاظت از تالاب میانکاله» به علی‌اصغر میرزایی عنوان «سفیر محیط‌زیست» اعطا کرده‌اند. این در حالی است که مالک پتروشیمی میانکاله همچنان به تلاش برای راه‌اندازی این طرح ادامه می‌دهد و از پس‌دادن پهنه‌ای که از این زیستگاه طبیعی تصاحب کرده است، امتناع می‌کند.

فرماندار بهشهر با «ضد انقلاب» خواندن مخالفان پتروشیمی، ادعا کرده بود افرادی که مانع اجرای این طرح می‌شوند «دغدغه‌ بیکاری» ندارند. او همچنین مدعی شده بود که ایجاد مجتمع پتروشیمی میانکاله برای بهشهر «اشتغال‌زایی» می‌کند و ۳۰ هزار بیکار این شهر در آن به کار گرفته می‌شوند.

عنوان سفیر محیط‌زیست برای فرماندار بهشهر که سابقه حمایت از یک طرح ضد محیط‌زیستی را دارد، در حالی است که خبرنگاران و فعالانی که در کارزارهای توقف پتروشیمی میانکاله شرکت کردند، با تهدیدهای امنیتی مواجه شدند.

دکمه بازگشت به بالا