اخبارجهانجهان اسلامحقوق بشرحوادثخاورمیانه

حمله اسرائیل به صف مردم برای دریافت کمک، ۲۹ کشته به جا گذاشت

شبکه کلمه| ارتش اسرائیل اتهام حمله به مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه را تکذیب کرد و گزارش‌ها دراین‌باره را «اشتباه» خواند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که دست‌کم ۲۹ فلسطینی هنگامی که در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه بوده‌اند در دو حمله جداگانه اسرائیل به نوار غزه در روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند کشته شدند؛ اتهامی که اسرائیل آن را تکذیب کرده است.

به گفته این وزارتخانه که در اختیار گروه حماس است، حمله هوایی نخست اسرائیل به مرکز توزیع کمک‌ها در اردوگاه النصیرات، واقع در مرکز نوار غزه، به کشته شدن هشت فلسطینی انجامید.

اطلاعیه‌های وزارت بهداشت غزه حاکی است که نیروهای اسرائیلی در رخ‌دادی جداگانه، به روی جمعیتی که در یکی از میادین شمال غزه منتظر کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، آتش گشودند که این رخ‌داد دست‌کم ۲۱ کشته و بیش از ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشته است.

ارتش اسرائیل اما در اطلاعیه‌ای اتهام حمله به مراکز توزیع کمک‌های بشردوستانه را تکذیب کرد و گزارش‌ها دراین‌باره را «اشتباه» خواند.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه، حملات هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۱ هزار کشته و حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

دکمه بازگشت به بالا