اخباراهل سنتایرانتازه های اجتماعی

مولانا عبدالحمید: در هیچ کشوری نباید زندانی سیاسی وجود داشته باشد

شبکه کلمه| مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان می‌گوید معتقدیم نباید در هیچ کشوری زندانی سیاسی وجود داشته باشد، بلکه باید حرف سیاسیون شنیده شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر اینکه حاکم باید در کنار ملت باشد و به منافع ملی فکر کند، اظهار داشت: حکومت پیامبر اکرم (ص) و خلفای راشدین برای انسان‌ها «رحمت» بودند.

مولانا عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ اسفند با بیان اینکه هیچ حاکمی حکومت را «حق ذاتی» خود نداند. هر حاکمی قبل از هر چیز نماینده ملت خودش است و باید به منافع و آسایش و راحتی ملت خودش فکر کند، تصریح کرد: معتقدیم نباید در هیچ کشوری زندانی سیاسی وجود داشته باشد، بلکه باید حرف سیاسیون شنیده شود و اگر حرف خوبی می‌زنند، آن را قبول کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه جا دارد از ملت ایران «مخصوصا از مردم عزیز تهران» به خاطر کمک و همدردیشان با سیل‌زدگان دشتیاری و جنوب استان تشکر کنم، خطاب به شهروندان تاکید کرد: به همه شما توصیه می‌کنم با عزیزانی که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند، با محبت برخورد کنید و آن‌ها را اکرام و اعزاز کنید.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از خطبه خود با بیان اینکه حکومت کنونی افغانستان در مبارزه با فساد و برقراری امنیت، «موفقیت‌هایی» داشته است، با کنایه به رژیم جمهوری اسلامی، تاکید کرد: «مدیران بانک مرکزی ایران برای افزایش ارزش پول کشور، با مدیران افغانستانی مشورت کنند.»

این چهره پرنفوذ اهل سنت ایران همچنین به بحران انسانی در غزه و اوکراین اشاره کرد و گفت: امروز مردم غزه و اوکراین با سلاح‌های مخرب «نابود» میشوند؛ انسانیت کجاست؟ مهم است که انسان به جایگاه انسانیت برسد و با صفات زیبا توسعه حاصل کند.

دکمه بازگشت به بالا