اخبارتازه‌های سیاسیجهانخاورمیانه

سنتکام از حمله به تاسیسات حوثی‌ها در یمن خبر داد

شبکه کلمه| سنتکام می‌گوید حمله به حوثی‌ها برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که نیروهای ارتش ایالات متحده چهار پهپاد شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را منهدم کردند و سه تاسیسات این گروه را نیز مورد حمله قرار دارند.

در همین زمینه، «کمیته عالی انقلاب» حوثی‌ها بامداد شنبه چهارم فروردین اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکا و بریتانیا به مناطق تحت کنترل این گروه در دو نقطه از یمن حمله کردند.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا در راستای اقدام‌های دفاعی، چهار پهپاد تروریست‌های حوثی مورد حمایت ایران را در مناطق تحت کنترل این گروه در یمن منهدم کردند.»

فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرده است که در همین روز حوثی‌ها چهار موشک بالستیک ضدکشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند که این حملات آسیب جانی و خسارات برجا نگذاشتند.

سنتکام تصریح کرده است، نیروهای ارتش آمریکا همچنین «سه انبار تسلیحاتی زیر زمینی حوثی‌ها را در مناطق تحت کنترل آنها، هدف حمله قرار دادند.»

فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است این حملات قابلیت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که حوثی‌ها برای تهدید و حمله به کشتی‌های نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری در منطقه از آنها استفاده می‌کنند.

سنتکام همچنین تاکید کرده است حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها باعث کشته‌شدن سه دریانورد و غرق شدن یک کشتی تجاری که به طور قانونی از دریای سرخ عبور می‌کرد، شده است و این حملات همچنین باعث اختلال در انتقال کمک‌های بشردوستانه به مقصد یمن شده، به اقتصاد خاورمیانه صدمه زده و آسیب‌های زیست‌محیطی به بار آورده است.

ستاد فرماندهی مرکزی اضافه کرده است این انبارهای تسلیحاتی حوثی‌ها، تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه بودند و این اقدام‌ها برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

در همین زمینه، یک دستیار ارشد وزیر دفاع آمریکا نیز روز پنجشنبه گفت شبه‌نظامیان حوثی یمن در پنج ماه گذشته حداقل ۵۰ بار به کشتی‌های غیرنظامی و نظامی که در دریای سرخ و خلیج عدن در حرکت بودند حمله کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای حملات حوثی‌ها علیه کشتیهای تجاری در دریای سرخ را محکوم کرد و خواستار توقف فوری این حملات شد.

در حمله شبه‌نظامیان حوثی به کشتی «ترو کانفیدنس» در ۱۶ اسفند سه ملوان کشته و دست‌کم چهار نفر دیگر مجروح شدند.

دکمه بازگشت به بالا