اخبارایرانتازه های اجتماعیحقوق بشر

آغاز رسیدگی به شکایت یک معترض ۱۴۰۱ از چهار پلیس

شبکه کلمه| اولین جلسه رسیدگی به اتهام‌های عاملان ضرب و جرح «پوریا علی‌پور» که در جریان اعتراضات سراسری در نازی‌آباد تهران با شلیک مستقیم نیروهای انتظامی به صورتش مجروح شد، در دادگاه نظامی تهران با حضور فقط دو تن از چهار متهم پرونده برگزار شد.

علی شریف‌زاده، وکیل پوریا علی‌پور، با بیان این که دو متهم حاضرشده اتهام‌های منتسب به خود را انکار کرده‌اند، به «شبکه شرق»، گفت: این دو تن «اقدام صورت‌گرفته علیه پوریا علی‌پور را محکوم کرده و گفتند ناپسند و زشت است.»

این در حالی است که این دو نفر خود ضارب این معترض بوده‌اند و در «قرار نهایی دادسرا» اتهام‌های منتسب به این افراد با استناد به موارد مختلف «محرز و مسلم» تشخیص داده شده است.

این وکیل دادگستری همچنین گفت افرادی که در جلسه حاضر بودند «به زعم دادسرا همان افرادی هستند که به عنوان آخرین نفر به صورت پوریا علی‌پور شلیک کرد و دیگری هم با موتور به روی او رفته بود که در فیلم منتشر شده هم مشخص است.»

اتهام مشترک تمام متهمان پرونده «مشارکت در ایجاد جو بدبینی مردم نسبت به نیروهای مسلح» ذکر شده، یک فرد دیگر نیز علاوه بر این به «شروع به قتل عمدی» و «تیراندازی برخلاف مقررات» و متهم دیگری به «ایراد صدمه عمدی به مجروح منجر به شکستگی بینی» متهم شده است.

در زمان اعتراضات سراسری در ایران ویدئوی ضرب و جرح پوریا علی‌پور در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد. در این تصاویر چند مأمور امنیتی و نظامی با باتوم به این جوان که روی زمین افتاده حمله می‌کنند و پس از آنکه یکی از مأموران با موتورسیکلت از روی او رد می‌شود، مامور دیگر با اسلحه به صورت او شلیک می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا