اخبارایرانتازه های اجتماعی

برنامه حکومت برای اسکان اعضای فاطمیون در بلوچستان

شبکه کلمه| رسانه‌های بلوچستان می‌گویند پس از سقوط حکومت افغانستان به دست طالبان بسیاری از نیروهای «فاطمیون» که برای جمهوری اسلامی جنگیده بودند، از افغانستان خارج شده‌اند و حالا حکومت قصد دارد ان‌ها در مناطق بلوچستان اسکان دهد.

به نوشته رسانه «رصد بلوچستان»، گروهی از اعضای فاطمیون وارد پاکستان شدند و سپاه پاسداران از طریق نیروهای خود، اقدام به انتقال بخشی از این افراد کرده و گروه دیگری از آنها نیز قرار است منتقل شوند.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران بر اساس سیاست جمعیت‌افزایی در سواحل بلوچستان فاطمیون بی‌جاشده شیعه و هم‌عقیده جمهوری اسلامی را قصد دارد در چابهار و جاسک استقرار دهد.

یک منبع مطلع به گزارشگر رصد بلوچستان گفته است: «در روزهای گذشته تعدادی افراد پاکستانی شیعه از پتروشیمی چابهار دیدن کردند.»

این منبع در ادامه افزود: «این افراد از کسانی بودند که در جنگ‌های نیابتی جمهوری اسلامی به ویژه در جنگ سوریه فعالیت داشتند.»

قرار است این افراد در برنامه ساخت خانه‌های کارمندی پتروشیمی و به عنوان کارمندان و کارگران در این بخش نیز به کارگیری شوند و همچنین فرماندهانشان هم در شهر جدید تیس و شهرکهای در حال ساخت صاحب زمین و خانه شوند.

دکمه بازگشت به بالا