اخباراهل سنتایرانتازه های اجتماعی

بیانیه حوزه علمیه احناف خواف در واکنش به توهین امام جمعه زابل به مولانا عبدالحمید

بیانیه مدیریت و‌ مدرسین حوزه علمیه احناف خواف در واکنش به توهین امام جمعه زابل نسبت به مسجد مکی و مولانا عبدالحمید(حفظه الله)

امام جمعه اهل تشیع زابل در مراسم عید فطر نسبت به مسجد مکی زاهدان و شخصیت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید(حفظه الله) هتاکی و‌ توهین نمود که مدیریت و مدرسین حوزه علمیه احناف خواف در واکنش به این هتاکی طی بیانیه‌ای از مجموعه مسجد مکی و مولانا عبدالحمید(حفظه الله) اعلان حمایت کردند.

متن بیانیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا از تهمت ناگاه غمگین می‌شوی صائب؟
نَرُست از خار تهمت دامن پیراهن یوسف

دین اسلام، پیامبر اکرم (ص) و امتش را به «قولوا للناس حُسناً» مورد خطاب قرار می‌دهد. ولی بسی جای تأسف است که از منبر عید و از زبان شخصی به نام امام جمعه، تهمت و ناسزا صادر گردد؛ آن هم نسبت به یکی از بزرگترین مراکز علمی و دینیِ کشور به‌خصوص حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید(حفظه‌الله) که علاوه بر این‌که مورد احترام خاصِ اهل سنت می‌باشند، مورد عنایت و توجه بسیاری از شهروندان واقع‌بینِ شریف ایرانی از هر قوم و دین و مذهبی نیز قرار دارند.

قطعاً سخنان گستاخانۀ امام جمعه زابل(مجتبی عزیزی) به این مرکز دینی و علمی و علمای برجسته آن، باعث جریحه‌دار شدن قلوب میلیون‌ها شهروند ایرانی گردیده، موجب اختلاف‌افکنی و در راستای اهداف صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام و ایران است.

ما چنین حرکات و سخنان موهن و اختلاف‌انگیز را برخلاف وحدت و مصلحت عمومیِ ایران اسلامی دانسته و آن‌را محکوم می‌نمائیم و از مقامات عالی‌رتبه انتظار داریم به چنین افرادی، فرصت اختلاف‌افکنی نداده و با آنها برخورد جدی نمایند.

مدیریت و مدرسین حوزه علمیه احناف خواف
۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳

دکمه بازگشت به بالا