اخبارایرانتازه‌های سیاسیجهان

دو تحلیلگر برجسته: آمریکا، ایران را یک دشمن واقعی بداند

شبکه کلمه| نشریه هیل روز دوشنبه دهم اردیبهشت یادداشتی به قلم داگلاس ای. شوئن، مشاور سیاسی بیل کلینتون و مشاور کارزار ریاست‌جمهوری مایکل بلومبرگ در سال ۲۰۲۰ و سائول منگل، استراتژیست ارشد موسسه تحقیقاتی شوئن کوپرمن، منتشر کرد.

آن‌ها در این یادداشت تاکید کرده‌اند که در پی تشدید تنش‌های میان جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل، نباید از نقش رابرت مالی، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران، غافل شد و لازم است که درباره آنچه او در طول دوره فعالیتش انجام داد، شفاف‌سازی شود.

نویسندگان این یادداشت خاطرنشان کرده‌اند که اگرچه به نظر می‌رسد اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران پس از حملات متقابل هفته‌های اخیر از آستانه یک جنگ منطقه‌ای فاصله گرفته‌اند، این اشتباه بزرگی است که فکر کنیم خطر یک جنگ گسترده‌تر کاهش یافته است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک «دولت ایدئولوژی‌محور متعصب و در آستانه هسته‌ای شدن و متحد با روسیه و چین»، همچنان برای صلح و امنیت جهانی «یک تهدید بزرگ» به شمار می‌رود.

به نوشته آن‌ها، در واقع ایالات متحده باید با جمهوری اسلامی مانند یک دشمن واقعی رفتار کند، نه اینکه فکر کند این کشور با مذاکرات دیپلماتیکِ ملایم، از اهدافش دست برخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا