ایران

محسن هاشمی: واگذاری پروژه خط ۷ مترو به سپاه با اصرار قالیباف بود

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفته است: «با اصرار» محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران و رئیس کنونی مجلس، خط ۷ مترو را به قرارگاه خاتم الانبیا دادیم و الان پرونده‌مان به دادگاه رفته و بازرسی کل کشور اعلام جرم کرده است.

رئیس شورای شهر تهران در روزهای اخیر، هم در توئیتر و هم در آیین افتتاح خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ خبر داده که سازمان بازرسی کل کشور، درباره واگذاری پرژه ۷ خط مترو به سپاه، اعلام جرم کرده؛ اما دقیقا نگفته که اتهام سازمان بازرسی چیست.

در سال ۹۶ نیز چند تن از اعضای شورای شهر نسبت به نا ایمن بودن این پروژه هشدار دادند و اعلام کردند به رغم نامه‌نگاری‌های آنها درباره این موضوع، پروژه افتتاح شده است.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران نیز سال گذشته از ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ایمنی خطوط ۶ و ۷ متروی تهران خبر داده بود.

قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه که به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار ایران شناخته می‌شود، یک مجموعه عظیم عمرانی و اقتصادی است که به گفته مسئولان آن ۲۰ هزار نیرو به طور مستقیم و ۱۵۰ هزار نیرو به صورت غیرمستقیم در آن شاغل هستند.

این قرارگاه که با ۵ هزار پیمانکار فرعی قرارداد دارد، علاوه بر این که مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز کشور را در انحصار خود دارد، یکی از هشت پیمانکار بزرگ نفت ایران هم محسوب می‌شود.

بودجه سالانه این قرارگاه مشخص نیست و از جمله نهادهایی است که از پرداخت مالیات معاف است.

دکمه بازگشت به بالا