اخبارسیاسی

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم

شبکه کلمه/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه ‌گفته: ما در حوزه نظامی این توانمندی‌هایی که حالا داریم، در گذشته نداشتیم. در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم؛ بدون شک این مسیر با ایجاد ارتباط بین بخش‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و نخبگان، طی شده است.

پیشتر وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان در گفت و گو با وزیر خارجه اوکراین ضمن رد موضوع ارسال پهپاد ایرانی به روسیه تاکید کرده بود، طرح این گونه ادعاها در راستای اهداف و اغراض سیاسی است.

پس از انتشار خبر تمرین کار با پهپادهای جمهوری اسلامی از سوی نظامیان روسی در رسانه‌های آمریکایی، یک مقام سپاه پاسداران تأیید کرد که علاوه بر روسیه، بلاروس و ارمنستان نیز در این تمرین‌ها حضور دارند.

بنا به گزارش وال‌استریت ژورنال، روسیه قصد دارد با پهپادهایی که از ایران تحویل می‌گیرد، با پهپادهای ساخت ترکیه که اوکراین در اختیار دارد، مقابله کند.
پیش از این ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای فروش پهپاد به روسیه و احتمال استفاده ارتش روسیه از آنها در جنگ اوکراین، آن را «یک ایده بسیار بسیار بد برای ایران» توصیف کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا