اخبارسیاسی

موضع نخست وزیر اسرائیل درباره برجام: مخالف توافق با ایران نیستیم، بلکه مخالف توافق موجود هستیم

نخست‌وزیر اسرائیل با بیان اینکه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای تلاش خواهند کرد، گفت: که تل آویو مخالف توافق با ایران نیست؛ بلکه با توافق موجود مخالف است.

یائیر لاپید در اظهاراتی گفت: این توافق بد است و معیارهایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وضع کرده است را برآورده نمی کند.

وی تهدید کرد: که اگر توافقی که درحال تدوین آن هستند را با ایران امضا کنند اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای تلاش خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل درآمد حاصل از این توافق توسط ایران را سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار خواند و توضیح داد که این درآمد باعث ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه می‌شود.

بر اساس این گزارش با نزدیک شدن احیای توافق هسته‌ای ایران، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که برای برخی دیدارها با مقامات دفاعی آمریکا، این هفته به واشنگتن سفر می‌کند.
گانتس همچنین گفت که اسراییل هم با آمریکا و هم با کشورهای منطقه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در ارتباط است.
او افزود: ما هر کاری بتوانیم برای اثر گذاشتن روی این توافق انجام خواهیم داد.
این موضع مقام‌های اسرائیل درحالی مطرح می شود که به اعتقاد بسیاری مذاکرات وین در آینده‌ای کوتاه به نتیجه خواهد رسید و طرفین بر سر متن پیشنهادی اتحادیه اروپا به توافق خواهند رسید.
پیش ازین رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که مقامات امنیتی این کشور از فشاری که به واشنگتن آورده‌اند تا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، پشیمان هستند.
شبکه کان اسرائیل اعلام کرد که پشیمانی مقامات اسرائیل به این دلیل است که ایران و قدرت های بزرگ جهان بار دیگر به سوی همان توافق درحال حرکت هستند اما این درحالی است که تهران پیشرفت گسترده‌ای در برنامه هسته ای خود به ویژه در زمینه غنی سازی اورانیوم محقق کرد و اگر واشنگتن از توافق خارج نمی شد این اتفاق رخ نمی داد.

دکمه بازگشت به بالا