اخبارسیاسی

پس از دولت، ارتش نیز معترضان را تهدید کرد!

کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته: اگر امروز آن‌طور که جامعه انقلابی مطالبه می‌کند، با این افراد برخورد نمی‌شود اراده فرمانده کل قواست ولی روزی که فرمان برخورد صادر کنند قطعا جایی در این کشور نخواهند داشت.

طی ۵۵ روز گذشته، معترضان ایرانی بارها شعار مرگ بر خامنه‌ای سر داده‌اند. و بسیاری معتقد هستند که او پشت پرده تمام بازداشت‌ها، سرکوب‌ها و کشتار معترضان است.

آنها همچنین از بی‌تفاوتی ارتش نسبت به حضور نیروهای خارجی جهت سرکوب معترضان انتقاد کرده و نوشته اند: به نسل‌های آینده بگویید، زمانی‌که حشدالشعبی عراق و حزب‌الله لبنان زنان ایرانی را در خیابانها می زدند، ارتش بی غیرت فقط می کرد.

روز سه‌شنبه ۱۷ آبان سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی نیز در نشستی با دانشجویان دانشگاه صداوسیما مدعی «مماشات» حکومت جمهوری اسلامی با معترضان شد و گفت که جمهوری اسلامی آن‌ها را به مانند «فرزندان خطاکار» خود می‌داند.

علی بهادری جهرمی گفت: «برای دولت مثل آب خوردن بود که از همان روز‌های اول اجازه دهد تا نیروی انتظامی از گلوله‌های جنگی استفاده کند و هر کسی را به خیابان آمد بزنند و این طوری مردم بترسند و از خانه خارج نشوند. اما این دولت هرگز چنین کاری نمی‌کند، چون معترضین را بچه و خانواده خود می‌داند».

اظهارات این مقام دولت جمهوری اسلامی در حالی است که اعتراضات سراسری کنونی بیش از ۳۰۰ کشته بر جای گذاشته است. آخرین آماری که سازمان حقوق بشر ایران روز ۱۴ آبان منتشر کرد، گویای آن است که در این اعتراضات دست‌کم ۳۰۴ نفر، از جمله ۴۱ کودک و ۲۴ زن کشته شده‌اند. سازمان حقوق بشری هرانا نیز آمار کشته‌شدگان را ۳۱۴ نفر اعلام کرده است.

گفتنی است، درحالی ارتش و دولت معترضان را به برخوردهای خشونت‌بار تر تهدید می کنند که به گفته ناظران، تاکتیک‌هایی که جوانان انقلابی در مواجه با نیرو‌های سرکوب‌گر نظام اتخاذ کرده اند، دست آنها را برای سرکوب بیشتر بسته است.

دکمه بازگشت به بالا