اخباراهل سنتایرانحقوق بشر

مولانا عبدالحمید: به اعترافات اجباری و اعدام پایان دهید

مدیر مدرسه دینی دارالعلوم و امام جمعه زاهدان از برخورد ناعادلانه و نابخردانه رژیم ولایت فقیه با معترضان در خیزش سراسری اخیر انتقاد کرد.

به گزارش شبکه جهانی کلمه؛ شیخ السلام مولانا عبدالحمید در توییتی نوشت: “پایان‌دادن به اعدام و اخذ اعتراف اجباری از خواسته‌های خیزش اخیر است.پس از وقفه‌ای کوتاه،متأسفانه مجدداً صدور احکام اعدام به‌ویژه در مورد معترضان قیام اخیر آغاز شده است.”

مولانا عبدالحمید با اشاره به اینکه رژیم ولایت فقیه تنها راه چاره و حل را در همه موارد اعدام می بیند، نوشت که؛ مردم بلوچ همواره بیشترین سهم را در اعدام داشته‌اند.

شیخ الاسلام در خیزش سراسری اخیر کاملا همراه و همصدا با معترضان در سرتاسر ایران بود. و خواستار برگزاری رفراندوم با نظارت و مداخله نهادهای حقوق بشری و بین المللی شد که این اقدام ایشان برای ولایت مداران خوش نیامد و با حملات و جملات تندی علیه ایشان موضع گرفتند.

مولانا از علمای برتر و رهبر دینی اهل سنت ایران است که از سال ها در برابر حکومت ولایت فقیه در قبال اهل سنت موضع گیری های تندی داشته است. ایشان بارها از سوی مقامات و فعالان شیعی مورد حمله های تند انتقادی قرار گرفتته است.

بلوچ و بلوچستان از ابتدای رژیم ولایت فقیه بخاطر قومیت و مذهب در تنگنای شدیدی قرار داشته اند از یک سو رژیم ولایت فقیه با اهل سنت کاملا و صدرصد در عقیده و باور مشکل دارد و تحت هیچ شرایطی این را برنمی تابد تا اهل سنت بتوانند عقاید و باورهای خود را آزادانه تبلیغ کنند زیرا جوانان شیعه، به اهل سنت گرایش پیدا می کنند و این خلاف مصلحت مذهب تشیع صفوی است. و از سوی دیگر قوم بلوچ کاملا مذهبی و سُنی و سنتی هستند که این، ضدیت نظام ولایت فقیه با مردم بلوچ را دو چند می کند.

دکمه بازگشت به بالا