اخباراهل سنتایرانتازه‌های سیاسیحقوق بشر

هتاکی روزنامه دولت به شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید

روزنامه دولت در گزارشی ضمن اهانت های ناروا به شخصیت برجسته اهل سنت کشور شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، تلویحا خواستار برکناری ایشان از سمت امامت جمعه و برکناری از خطابه های نماز جمعه شهر زاهدان شد.

این روزنامه حکومتی با گزافه گویی بیش از حد و اتهامات ناروایی از جمله: رابطه نزدیک ایشان با عربستان سعودی و تفرقه مذهبی را به این عالم برجسته اهل سنت نسبت داد.

روزنامه دولت نوشت: سمت و سوی سیاسی امام جماعت مسجد مکی زاهدان و ریشه‌های فکری-مذهبی او چیست و چرا تا این حد مورد توجه و حمایت رسانه‌های معاند قرار گرفته است، پرسش‌هایی است که برای رسیدن به پاسخ راه سختی پیش‌رو ندارد… در سال‌های اخیر رابطه نزدیکی میان مولوی عبدالحمید با خاندان آل سعود وجود داشته است.

این روزنامه تفرقه انداز با بی ادبی تمام عنوان کرد: مواضع شاذ عبدالحمید در این مدت جز دامن زدن به تفرقه مذهبی و تبدیل شدن به سوژه مطلوب برای تحریک اغتشاش و ناامنی در زاهدان و البته تأمین خوراک خبری مطلوب رسانه‌های معاند حاصل دیگری نداشته است. تا آنجا که باید گفت بازگشتن منبر خطابه مسجد مکی به عنوان تریبون نافذ زاهدان به مسیر اجتناب از التهاب‌آفرینی و دوقطبی‌سازی به هر ترتیب بهترین اتفاقی است که می‌تواند زمینه‌ساز روزهای بهتر برای مردم شریف استان و مانع از متضرر شدن بیشتر آنها باشد.

مولانا عبدالحمید بارها از حاکمیت رژیم ولایت فقیه خواسته است که تفرقه میان اهل سنت و سایر ادیان ایجاد نکند و ایشان شخصیتی کاملا وحدت اندیش و وحدت گرا بوده و بارها بر این مواضع خود تاکید کرده اند.

رژیم ولایت فقیه که تاب هیچ گونه انتقادی را ندارد بر این شده که از طریق مطبوعات و رسانه به تخریب شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید بپردازد، نمونه آن را می توان در بولتن هک شده خبرگزاری فارس مشاهده کرد که برای تخریب ایشان چه برنامه هایی تدارک دیده بودند.

ملت ایران از سنی و شیعه و سایر ادیان و اقوام نسبت به مواضع ایشان آگاهی کامل دارند و همه جانبه حمایت خود را از ایشان اعلام کرده و می دارند و بارها در سخنرانی ها و کنفرانس ها حمایت خود از مولانا را ثابت کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا