اخبارسیاسی

از طریق حکم قضایی، عکس خمینی از محل اقامت سابقش در «نوفل لوشاتو» حذف خواهد شد!

شبکه کلمه / الیزابت سانجیوی، شهردار شهرک «نوفل لوشاتو» در شمال پاریس، پایتخت فرانسه اعلام کرد عکس روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی که برای مدتی در یک ملک خاص در این شهرک اقامت داشته جمع‌آوری خواهد شد.

این اقدام پس از درخواست سازمان بین‌المللی حقوق زنان به نمایندگی از ۴۰ سازمان غیردولتی و در راستای دفاع از اعتراضات سراسری جاری در ایران انجام می‌شود.

شهردار نوفل لوشاتو تاکید کرد که از طریق حکم قضایی مالک محل نصب عکس خمینی را ملزم به جمع‌آوری عکس رهبر پیشین جمهوری اسلامی خواهد کرد.

عکس خمینی بر تابلویی چوبی به ارتفاع حدود یک متری نصب شده اما از خیابان‌های اطراف قابل رویت است.

بر این تابلو‌ نوشته‌ای به زبان فرانسه و فارسی نوشته شده که اقامت اجباری خمینی پس از تبعیدش توسط شاه پیشین ایران میان اکتبر ۱۹۷۸ تا ژانویه ۱۹۷۹ را یادآوری می‌کند.

همزمان، سازمان بین‌المللی حقوق زنان و شمار دیگری از نهادهای غیردولتی در فرانسه خواستار نامیدن میدان یا خیابانی در نوفل لوشاتو به نام «مهسا امینی»، دختر ۲۲ ساله کرد هستند که به بهانه عدم رعایت حجاب توسط پلیس امنیت اخلاقی موسوم به «گشت ارشاد» در بازداشتگاه کشته شد.

ایران پس از قتل حکومتی مهسا امینی در اواخر شهریور شاهد بی‌سابقه‌ترین اعتراضات سراسری علیه رژیم جمهوری اسلامی است که بنا به گزارش سازمان‌های حقوق بشری دست‌کم‌ ۵۲۰ معترض تاکنون توسط نیروهای امنیتی کشته و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا