اخباراهل سنتسیاسی

اعلام حمایت کمیته سراسری دانشجویان کردستان از مواضع ماموستایان مبارز

شبکه کلمه/ کمیته سراسری دانشجویان کردستان با انتشار بیانیه ای که نسخه ای از آن بدست خبرنگار شبکه کلمه رسیده، از مواضع روحانیون و ماموستایان مناطق کردنشین نسبت به خیزش انقلابی، اعلام حمایت کرد.

متن بیانیه بدین قرار است:

بی شک لازمه پیروزی هر جنبش و انقلابی اتحاد و پشتیبانی ملیت ها ، ادیان و مذاهب و اقشار گوناگون جامعه از حرکت های انقلابی یکدیگر و همصدا بودن همه آنان جهت دستیابی به آزادی است زیرا مردمانی که در زیرسایه حکومت دیکتاتوری زندگی میکنند همانند سرنشینان یک کشتی در حال غرق شدن هستند . فرقی ندارد که که و چه هستیم ، همگی موظف هستیم برای نجات به یاری همدیگر بشتابیم .
از اولین روزهای شروع انقلاب ژینا ماموستایان و روحانیون دینی اهل سنت در شهرهای مختلف کوردستان با تشکیل اتحادیه و صادر کردن بیانیه و همچنین در خطبه های نماز جمعه‌شان با صدای بلند صراحتا از مردم ستم دیده و قیام انقلابی مردم کوردستان و ایران حمایت کرده و خواسته‌های انقلابیون را به حق دانسته و شجاعانه اعلام کردند که حکومت و مسئولان مزدور حکومت ، عامل و بانی وضعیت کنونی کشور که مملو از فقر ، فساد ، سرکوب ، ظلم علیه مردم بی دفاع و نبود آزادی و عدالت است ، هستند و همه آنان موظفند خواسته به حق انقلابیون بدون هیچ شرطی شنیده و پذیرفته شود . لازم به ذکر است ماموستایان دینی در کورستان هجوم وحشیانه عوامل سرکوب رژیم به انقلابیون را محکوم کرده و در مقابل اعدام جوانان معترض با قاطعیت موضع گیری کرده و حکم دادگاه های ساختگی جمهوری اسلامی را ظالمانه ، باطل و غیرشرعی خواندند .
اکنون عوامل سرکوب حکومت در حال فروپاشی جمهوری اسلامی ، به دلیل وحشت از شجاعت این ماموستایان و روحانیون مبارز و حمایت آنان از مردم ستم دیده کوردستان و ایران ، چندتن از این ماموستایان غیور را در شهرهای مختلف کوردستان بازداشت کرده و چند تن از ماموستایان دیگر را محکوم به زندان ، شلاق و تبعید کرده است .

کمیته سراسری دانشجویان کوردستان حمایت خود را از روحانیون مبارز و غیور کوردستان اعلام کرده و همچنین از مردم انقلابی ایران و کوردستان و تمامی اقشار جامعه و اپوزسیون ها و احزاب مخالف رژیم خواستاریم که آنان نیز حامی و پشتیبان ماموستایان مبارز کوردستان باشند و حمایت را صرفا به صادر کردن بیانیه محدود ننمایند .

همچنین از آن دسته از روحانیون اهل تشیع که آنان نیز از ستم های جمهوری اسلامی به تنگ آمده‌اند و با مردم انقلابی همراه هستند خواستاریم ، همانند ماموستایان کوردستان شجاعانه از مردم معترض و انقلابی حمایت کرده و راه خود را از حکومت طاغوت و خونریز خامنه‌ایی جدا کنند زیراکه اگر شاهد این ظلم و جنایت هستید و سکوت کرده‌اید شما نیز در زمره ظالمان و دیکتاتوران قرار خواهید گرفت و با شما نیر مثل آنان رفتار خواهد شد و اگر مدعی هستید که ظلم و فسادی از جانب حکومت وجود ندارد ، اطمینان داریم به دلایل دنیوی و منفعت شخصی ظلم را انکار و کتمان کرده‌اید که در هردو حالت نه در محضر خدا و نه در محضر خلق مورد بخشش قرار نخواهید گرفت .

( کمیته سراسری دانشجویان کوردستان )
۸ بهمن ۱٤۰۱

دکمه بازگشت به بالا