اخبارحقوق بشر

گزارش «سی‌ان‌ان» از زندان‌های مخفی جمهوری اسلامی؛ خانه‌هایی برای شکنجه و تجاوز به معترضان

شبکه کلمه / شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی تحقیقی بازداشتگاه‌های غیرقانونی و به‌اصطلاح «خانه امن» نیروهای امنیتی و سرکوب جمهوری اسلامی را شناسایی کرده است.

به نوشته این شبکه آمریکایی، ماموران جمهوری اسلامی در این خانه‌ها برای شکنجه، آزار و اذیت جنسی و تجاوز به معترضان بازداشت شده، استفاده کرده‌اند و این شکنجه‌ها حتی از شکنجه‌هایی که افراد در بازداشتگاه‌های و زندان‌های رسمی بر افراد اعمال می‌شود، «وحشیانه‌تر» بوده‌اند.

«سی‌ان‌ان» در گزارش خود که شامگاه سه‌شنبه، ۲ اسفند منتشر شد، نوشته است که در بازه زمانی ۴ ماهه توانسته با ۱۲ نفر که در جریان اعتراضات به کشته شدن «(مهسا) امینی» در بازداشت گشت ارشاد بازداشت شده و در بازداشتگاه‌های مخفی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت شکنجه قرار گرفته‌اند، گفت‌وگو کند.

در گزارش آمده است: «بازداشتگاه‌های غیررسمی – که عمدتاً توسط نیروهای قدرتمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مأموران اطلاعاتی اداره می‌شدند – کلید شکنجه سیستماتیک بودند. این مراکز خارج از سیستم رسمی ایران وجود دارند و از هر گونه روند عادلانه‌ای که جمهوری اسلامی می‌پذیرد فرار می‌کنند و ظاهراً وحشی‌گری را به شکل بی‌حد و حصری را ممکن می‌سازند.»

دکمه بازگشت به بالا