اخباراهل سنت

ادامه فشارها به خانواده و نزدیکان مولانا نقشبندی؛ ابطال کارت های سوخت

به گزارش شبکه کلمه، در ادامه فشارها به مولانا عبدالغفار نقشبندی و نزدیکان وی، تمام کارت های سوخت نزدیکان ایشان کدینگ و خدمت رسانی به آن ها نیز از سوی مسئولان حكومت ابطال شده است.

در این ارتباط یک منبع آگاه در بلوچستان به گزارشگر شبکه کلمه گفته که نه تنها کارت سوخت مولانا نقشبندی و خانواده اش، بلکه هر وسیله نقلیه ای که در ملکیت افرادی با فامیلی ” نقشبندی” ثبت شده ، در سرباز و راسک ابطال شده است.

مولانا عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان راسک در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان ، به دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شد.

وی در تاریخ دوشنبه، ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱، جهت حضور در دادگاه ویژه روحانیت عازم مشهد شده و پس از آن تلفن همراه وی خاموش است و هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نیست.

این احضار در حالی صورت گرفت که چند ماه پیش، اخباری شفاهی درباره تجاوز جنسی سرهنگ ابراهیم کوچک‌زایی، فرمانده نیروی انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان روستایی شنیده شد.

مولانا عبدالغفار نقشبندی در روز ۵ مهر، خبر تجاوز به این دختر نوجوان اهل روستایی در راسک را تأیید کرد. پس از تأیید وی، بار دیگر مردم در شهرهای مختلف بلوچستان به ویژه چابهار، راسک و زاهدان دست به تظاهرات و اعتراض زدند.

سه روز بعد، هشتم مهر ۱۴۰۱، مأموران سرکوبگر حکومتی با یورش مسلحانه به نمازگزاران اهل سنت در زاهدان، آنها را به رگبار بستند. در این رویداد که «جمعه خونین» نامیده شد، حدود صد نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

دکمه بازگشت به بالا